Hej
Min bror har köpt sin första lägenhet för 3 mkr och behöver låna 2 mkr. Han har fått ett erbjudande från Söderberg och partner på 2,8% , är det bra eller är det någon som har tips på bättre banker/erbjudanden?
Är det någon som har erfarenhet av Söderberg som bank? De verkar rätt nya och jag var inte så nöjd med dem för tjänstepension
De står även att de lånar av Skandia banken, är det bättre att gå direkt till dem då?
Jag har bundit mitt bolån så jag är inte så inne i marknaden så all hjälp uppskattas
Helt ok ränta i dagens läge. MEN det känns lite tveksamt om en mellanhand verkligen erbjuder bättre ränta än direkt hos långivande bank. Kan nog vara bra att titta på Skandias hemsida och fylla i uppgifterna där för att ha nåt att jämföra med. Frågan är också om Söderbergs ränterabatt fortsätter eller är tidsbegränsad? Någon fast avgift? Direkt hos Skandia är det ju ”prutat och klart”-principen. Så kolla o jämför direkt på skandia, men kanske även tex SBAB och Stabelo, för att kunna jämföra mer. I nuläget ändras också rörliga räntan från dag till dag, så det är mycket fram och tillbaka mellan olika dagar och banker. https://www.skandia.se/lana/bolan/bolanekalkyl/