Är airpods prisvärda?

Men på riktigt?
Har du knallat runt med dina airpods utan att lyckas svara i ett enda samtal eller ens märka att den funktionen finns?
Du har inte sett någon annan människa prata i sina vita lurar?

Jag använder dem mest på väg till jobbet. Det är till största delen en bullrig väg så potentialen är lite begränsad. Har inte försökt använda dem till något annat men det kunde ju vara vettigt att använda dem hemma. Jag kan typ laga mat och prata i telefon samtidigt.

1 gillning

Ja alltså AirPods Pro 2 är ju såklart överlägset allt annat och kan användas till allt, prata i telefon, lyssna på musik, se film och modern och adaptiv brusreducering, bland annat.

Går inte att jämföra med något annat på marknaden, strular aldrig, funkar alltid perfekt och håller många timmar, laddar snabbt och har bra ljud och bas.

Har man en iPhone så finns det inget annat alternativ.

Jag har ett par själv och är nöjd med dem, men det enda (ja, det enda…) som de är ”överlägsna” på är att integreras i Apples ekosystem.
Det finns mängder av true wireless IEMs som har (markant) bättre ljud, några med bättre ANC, många med bättre passform och features såsom vettig batteritid tex.

AirPods Pro2 är dock en väldigt lyckad produkt som är allround och bra för vad den är.

2 gillningar

Jag valde svenska Nearplugs. Beställde ett kit med tre storlekar för att hitta den som passar mina öron bäst. För mig blev det stor skillnad, men då ska sägas att jag hade svårt att få originalpluggarna att sitta bra.

Klart intressant alternativ! :+1:

@Ozzy Hur upplever du Nearplugs storlekar jämfört med Apples original silikonpluggar?

Köpte som sagt ett kit med tre storlekar, likt hur AirPods kommer. Kör minsta storleken, vilket jag och gjorde med original. De är lite större initialt, men formar sig vilket ju är anledningen till att de sitter bättre och ger bättre ljud, särskilt i lägre frekvenser.

1 gillning

Gillar bone conduction lurar då jag lätt får öronbesvär. Man hör traffik o sånt bättre med då de inte täcker hörsengångarna. Har haft tur att hitta billiga som endå känns som hög kvalitet. Sitter väldigt stadigt med.

Stör mig lite på att de sticker ut ur öronen så de kan vara obekväma att sova med. Funderar på att skaffa ett par andra hörlurar enbart för att sova då jag inte behöver mick, noise cancelling, eller annat, utan väldigt mycket mer grundläggande.

I övrigt är airpods pro otroligt bra, i min mening. Mina har börjat klicka lite nu i vissa fall med noise canceling aktiverat och det kommer bli ett par nya för mig igen. Mina är 4,5 år gamla. Batteriet är absolut tillräckligt bra än.

Var i exakt samma sits som du. Köpte dessa billiga för att ha hemma och typ i sängen:

https://www.inet.se/produkt/6611878/sony-wf-c510-svart

Caset är lite plastigt och de saknar sensor så de stänger inte av sig om de trillar ut. Men batteriet är toppen. Ljudkvaliten mer än godkänd för poddar. Sitter slimmade i örat.

För mer finlyssning och i kollektivtrafiken kör jag med Sennhesier Momentum 4 tw. Helt okej men överprisade. Hade 3:an tidigare men fick lämna tillbaka på garantin. Fyran är 1000kr dyrare men exakt likadan.

1 gillning

Det är många argument om att märket eller modellen si och så sitter bättre eller sämre i örat. Om vi istället fokuserar på kvalitet, alltså funktionalitet, hållbarhet och ljudkvalitet - vilka märken är i så fall lika bra eller bättre än AirPods? Om jag skulle konkurrensutsätta AirPods helt fritt - vilka är de andra alternativen i startfältet?

Det beror på vad du värdesätter. Airpods (Pro gen 2) är väldigt smidiga i Apple ekosystem, har hyfsat ljud, bra ANC, bra passform i mångas öron, halvhyfsat batteri, bra samtalsljud etc.
Själv använder jag dem som allroundlurar.
Men om ljudkvalitet kommer högst på listan skulle jag välja t ex B&W Pi8 (de är dyrare). Jag har också varit väldigt nöjd med Jabra Elite Active 7 som är mer stryktåliga och sitter bättre när jag rör mig.

Du kan ju kasta ett getöga på en av de många bra resurser som finns på internet…

1 gillning

Jag har fått en känsla av att Apple mer generellt utmärker sig genom dels användarvänlighet dels livslängd. Prylar från Apple behöver inte bytas ut lika ofta som andra motsvarande produkter. De strular också typiskt sett mindre. Om detta gäller även AirPods vet jag inte. Det kanske är så att alla de här modellerna är likvärdiga med AirPods när det gäller sådant. Att de dyrare kan vara det håller jag för sannolikt. Hur de billigare står sig känns inte lika givet. Tidigare har jag haft ett par Marshall on-ear hörlurar. De var ganska bra men den trådlösa funktionen pajade efter något års användning. Jag ska inte köpa sådana igen.