Vilken av AirPods modellerna skulle ni köpa?

Hallå!

Jag har tidigare ställt frågor angående köp av olika Apple produkter och har fått bra respons på forumet.

Tyvärr gick mina AirPods generation 2 sönder på grund av regn samband med att jag cyklade till gymmet och funderar på att köpa nya men vet inte vilken av modellerna.

Skulle vara gött att höra era erfarenheter :slight_smile:

• AirPods Generation 2
  • AirPods Generation 3
  • Airpods Pro

0 röster

Ha de fint!

1 gillning

Jag har Oneplus Z2 buds. Helt super och halva priset :smiley:.
Nu har jag inte provat airpods, men Z2 buds presterar.

1 gillning

Vilken är den billigaste? Den skulle jag köpa.
Eventuellt den näst billigaste.

Någon som provat dem till Android? Funkar de lika bra?

Kör själv tronsmart onyx ace. Bra pris och bra ljud👍🏿

Älskar mina AirPods Pro och tycker de är supersmidiga. Små och med aktiv brusreducering. Suveränt oavsett om du lagar mat (fläktljud), diskar, dammsuger eller är ute och springer eller promenerar.

Edit: Har ett par andra generationens AirPods och AirPods Pro är sjukt överlägsna. Generation 3 har jag inte provat men väljer aktiv brusreducering varje dag i veckan.

Edit 2: Vad gäller andra fabrikat har jag ingen erfarenhet av in ear mer än att min fru har några Sony med aktiv brusreducering som fått bra recensioner men som är rätt mycket klumpigare och verkar sitta sämre i örat.

2 gillningar

Väntar in de nya AirPods Pro 2 som släpps strax om ryktena stämmer :slight_smile:

Lurar som inte tål regn går fetbort i min värld. Så inga av de alternativen. Men annars de billigaste. :slight_smile:

1 gillning

Var håller gänget som hävdar att Apples produkter aldrig går sönder hus?

1 gillning

Om man använder en iPhone och vill ha meddelande och annat uppläst i lurarna så hade jag köpt de senaste AirPods PRO med MagSafe.
På gymmet använder jag Huawei Freebuds Pro wireless, som kostar hälften så mycket och har en fruktansvärt bra basgång för gymmusik och hade varit mitt självklara val annars

1 gillning

Bloomberg expects the second-generation AirPods to launch in 2022, as does Apple analyst Ming-Chi Kuo. We don’t yet know a specific timeline, but rumors suggest the earbuds will come out toward the end of 2022 and Apple’s suppliers are already preparing for a launch.”

Det kan ta ett tag innan dom kommer…

1 gillning

Jag vill hävda att de håller länge, men att de aldrig skulle gå sönder har väl ingen påstått?

Min erfarenhet är att en Mac-dator håller (och är snabb!) i 8-10 år. En Window$ blir segare för varje månad som går och behöver bytas ut inom 3 år. Kanske inte en universal sanning, men för mig har det varit så. Och då har jag haft tre stationära windows-burkar, och två laptops. Ingen höll mer än 3 år utan fick antingen hårdvarufel eller gick så sega att de inte gick att använda. Gick över till mac, och har haft både stationär (iMac) och bärbar - både privat, i det egna företaget, och från arbetsgivaren. Den enda av dem som gått sönder var iMacen som fick hårdvarufel i grafikkortet efter 9 år. I övrigt gick den inte alls segt. Ingen av laptoparna har gett upp eller är sega, den äldsta är typ 7 år.

Anekdotiskt kanske, ja. Men det är mitt emprisiska resultat av att ha haft datorer från Dell, HP och Apple. Dubbelt så dyra, men håller tre gånger så länge.

3 gillningar

Ja, och detta hade jag som sagt väntat på :slight_smile:

Och vara utan tills de verkligen släpps? Den risken hade jag ALDRIG utsatt mig för, men å andra sidan använder jag hörlurar ett par timmar om dagen…

1 gillning

Jag har haft mina Airpods gen 1 i fyra år och de har alltid fungerat perfekt. Jag använder dem med Macbook, iPhone och iPad, på jobbet flera timmar per dag och även mycket på fritiden, ute och inne, i regn och sol och svett, vinter och sommar. Har tappat lurar och etui i backen fler gånger än jag kan minnas. De verkar vara helt oförstörbara. Enda försämringen jag kan komma på är att jag upplever att batteritiden blivit något kortare med åren.

Jag kan varmt rekommendera dem. Är bland de absolut bäst spenderade 1500kr jag gjort på teknik

2 gillningar

Har AirPods PRO sedan två år, använder de 6-8h per dygn. Relativt dyra i inköp men sinnessjukt prisvärda om man ser till totala tiden jag använt dom.

2 gillningar

Eller hur, älskar dem, som jag skrivit högre upp.

Kan passa på att nämna att det inte är för att jag är någon Apple fanboy. Fullkomligt avskyr Apples datorer och när det gäller lurar så har jag annars flera Bose, också med aktiv brusreducering. Tycker dock att Airpods Pro står sig bra i jämförelse även med dessa, sett till sin storlek.

1 gillning

Airpods pro är IPX4, så visst klarar den svett och regn :grin:

Airpods Pro, lätt bästa av alla airpodsen.

ANC är bra men transparency mode är galet! Du kan ha dom på och höra allt ljud utanför. Helt magiskt

Det beror på vad du vill använda dem till tycker jag!

Jag har både AirPods 2 och AirPods Pro. Min användning:

AirPods Pro:

• Gymmet (för att stänga ute gymmusik samt irriterande stånk och stön från andra, utan att behöva tokhöja volymen i öronen)
  • Tunnelbana/Pendel
  • Se på film hemma sent på natten kopplad till TV’ns bluetooth för att inte väcka familjen

AirPods Pro är tveklöst överlägsna i ljudkvalitet pga dess design - in-ear.

AirPods gen 2 (eller 1):

• Promenader där jag vill prata i telefon eller lyssna på podcasts
  • Löpning (där jag vill höra allt runtomkring mig samtidigt)
  • Hemma, när jag pratar i telefon

AirPods 2 är mycket mer bekväma att bära i öronen längre stunder. Sämre ljudkvalitet, och ingen ljudisolering (vare sig passiv eller aktiv, som AirPods Pro har båda två av). Jag tycker de är mycket skönare att ha i vanliga telefonsamtal (man slipper ha den där tilltäppta känslan, och vissa personer är mer känsliga än andra till att höra sin egen rösts resonans i skallbenet då man täpper till hörselgångarna. Detta är ett faktum även med transparensfunktionen)

AirPods Pros transparensfunktion funkar hyggligt men tro inte för ett endaste ögonblick att det känns lika öppet och naturligt som vanliga AirPods. Det är en syntetisk känsla.

Jag har inte ägt AirPods 3 men de är betydligt större och tyngre än AirPods 2. Bättre ljud än 2 men defintivt inte som Pro.

2 gillningar

Om man får halvkapa tråden litegrann: Ingen som har problem med att “podsen” trillar ur öronen?

Själv har jag kommit till insikt att jag måste ha en bygel runt örat för att kunna använda “i öronen” hörlurar. Trots det “kryper de ut” ur öronen under träning. Jag har dock aldrig testat någon av Apples pods. Är de bättre även ur detta avseende måhända?