Hej! Behöver nya inear hörlurar, mina powerbeats pro batteri har säckat ihop totalt, och dyrt och meckigt byta det.
Länge sneglat på airpods pro 2, men sen slog det mig dom varit ute ett tag.
Vet nån när och om airpods pro gen 3 släpps? Är det till hösten? Känns dumt köpa lurar för 3000 kr som sen är en äldre sämre generation om 2 månader. Apple brukar väl släppa nyheter tidig höst?
Har nån använt tjänsten att byta in hörlurar vid köp av nya? Det vore ett alternativ, ha pro 2 nu i några månader, sen om pro 3 är fantastiska, byta in och köpa dom.
Hur hade ni gjort?
Ingen vet säkert men enligt insider Ming-Chi Kuo så släpps de sent 2024 eller tidigt 2025.
Jag har pro 2 och jag tycker inte att de är tillräckligt bra för priset. Framför allt är de väldigt dåliga att prata i, de fångar upp för mycket ljud runtomkring vilket blir dåligt för den man pratar med och de verkar störas av andra appleenheter i närheten. Upplever tex att bluetooth kan glappa något om man går på stan.
Har även haft pro 1 och tyckte att det var samma problem med dem. Det blir nåt annat nästa gång.
Jag är också missnöjd med mina Pro 2. Ljudet vid samtal är under all kritik och nu när Apple tagit bort brusreduceringen från sina telefoner så kanske det är dags för en Android igen. Utöver det så fortsätter de lite väl ofta att vara uppkopplade mot telefonen trots att de ligger i fodralet. Ibland båda, ibland en av dem.
Jag lutar personligen att köpa Sonys alternativ istället för att vänta in tredje generationen AirPods.
Hm intressant, tack för era åsikter. Har ni någon annan ”liknande” modell som ni rekomenderar?
Jag lyckades köpa nothings första öron pluggs och för priset, typ 500kr så är de rätt värda även om vissa funktioner inte funkar som de ska.
Jabras Elite-serie är bra.
Om de passar ditt öra skulle jag säga att det finns en del modeller som är både bättre och billigare än Apples varianter.
Sennheiser Momentum 3 är också bra.
Jag är supernöjd med mina Airpods Pro. Vad menas med att Apple tagit bort brusreducering från telefonerna? För mig funkar det utmärkt. Jag hade inte orkar gå och vänta och hoppas på nånting som kanske kommer om ett halvår, kanske om två år. Jag hade kört.
Jag tycker den här listan är smart för att kolla om Apples hårdvara är i början eller slutet på sin livscykel:
Oj, vad många som var negativa till Airpods Pro. Jag älskar dem. Jag har både gen 1 och gen 2. Har aldrig upplevet några problem med, tvärtom…
Sambon köpte precis AirPods Pro 2. Vi är båda supernöjda med detta köp. Plockar upp tal bättre och dämpar störande omgivningsljud, jämfört med AirPods v1 och v2. Kan möjligen stämma att kvaliteten på talet är något burkigt men det viktigare är att det är tydligt.
Jag äger både Airpods gen 2 och Airpods pro 2.
Är därutöver fast i Apple-träsket med klocka, telefon, iPad och laptop och även Homekit.
Airpods är smidiga.
Airpods är dock långt från bäst på någonting annat än just smidigheten för den som har flertalet enheter att växla mellan.
Ljud, passform, batteritid och tal är bättre i vissa konkurrenter. Men att hitta allt i ett paket är inte lika lätt.
Jag använder mina standard AirPods för podcasts och telefonsamtal, mina Pro för samtal i miljöer där jag vill skärma av mig.
Men till träning väljer jag Jabra Elite 7 Active pga bättre passform, ljud och reglage.
Till musiklyssning väljer jag mina over ears B&W PX8.
Men det är ju något helt annat.
Jag är 100% nöjd med mina Airpods Pro gen 2. Brusreduceringen är helt överlägsen jämfört med såväl förra generationen som mina maffiga WH-1000XM5-kåpor. Givet köp.
Dröjer säkerligen minst 2år innan airpods 3 släpps så tycker inte du ska tveka för den sakens skull.
Har haft gen1 sen dom släpptes och är fruktansvärt nöjd med dom
Har du iPhone så tycker jag inte det finns ngt att tveka över.
Tack alla för svaren! Ni som använt era airpods, hur sitter dom vid träning? Och svett/regntåligheten? Brukar jogga en del, även i regn, skönt att veta dom tål det hyffsat.
Citat
Beror ju givetvis på hur du är skapt, men mina sitter jättebra har joggat och styrketränat med dom utan bekymmer.
Lurarna ska tåla stänk, men inte fodralet. Aldrig varit ngt bekymmer med mina gen1 iaf.
Lurarna tål det bra, och i mina öron stannar de kvar utan att ramla ut. Däremot blir det ett litet glapp i nästan varje steg så att sealet bryts. Särskilt om jag svettas. Oerhört irriterande. Det går säkert att lösa med t ex comply foam el liknande men jag kör med mina Jabra istället som både låter bättre, sitter bättre på mig och definitivt tål mer stryk (de är klassade för att tåla att simma med…)
Hur menar du att sealet bryts?
Ska kolla in dom andra märkena, men man dras ändå åt apples användarvänlighet osv😂
Köp till Comply Foam så kommer de att sitta perfekt och du får lite extra passiv ljudisolering på köpet dessutom.
Ja comply foam verkade bra när jag googlade snabbt, har lite svårt få vissa typer av lurar, speciellt sådana hårda utan mjuk silikon att fastna. Detta kommer nog rädda mig om lurarna inte vill sitta ordentligt.