Är AP7 Aktiefond en indexfond?

Till detta måste man även beakta följande, källa AP7:

För utländska placeringar kan AP7 Aktiefond och AP7 Räntefond i vissa länder komma att betala s.k. definitiv källskatt på utdelningar och räntor.

AP7 behöver inte betala utdelningskatt på amerikanska utdelningar enligt DN, och det verkar inte osannolikt att detsamma är för EU, men annars kan du ta bort den delen av beräkningen. Artikeln länkades tidigare.

Samtidigt behöver inte statliga Sjunde AP-fonden, som förvaltar ickeväljarnas pengar i premiepensionssystemet, betala utdelningsskatt i många fall. Bland annat för utdelningar i amerikans­ka aktier som är en betydande del av fondens investeringar. För övriga marknader beror det på hur olika skatteavtal ser ut.

Jo men jag kan inte läsa artikeln.

Låt oss ta det lite lugnt nu i tråden. Man får bara skriva två gånger om dagen i tråden nu. Så låt oss hålla oss till forumreglerna så att jag slipper radera inlägg.

3 gillningar

Vad spelar det för roll vad AP7 är? Jämför några grafer över ett eller flera år. Har AP7 gått som en indexfond kommer den förmodligen att göra det framåt också. Oavsett vad den kallas.

Ibland fastnar diskussionen i teknikaliteter som saknar egentlig relevans, tycker jag. Fokusera på det som ger resultat.

2 gillningar