Nu får ni sluta skicka sådana fina OMXS-30 grafer! Än så länge har jag lyckats behärska mig och behålla full fokus på min “all-in global”-strategi men det hjälper inte att påminnas att en home-bias hade varit ännu mer lönsamt…
För egen del som har tillväxt och corona-vinnare i portföljen så skulle jag säga att jag levt med en korrigering/återhämtning ett tag nu.
Tycker det även är svårt att analysera det här med stimulanser vs att samhällen öppnar upp. Om man bortser från stimulanserna så skulle jag säga att vi står inför en vidare uppgång då alla skall ta igen resor, restaurang-besök, handla på stan osv.
Jag hoppas verkligen att OM vi får en nedgång på säg 30% att detta blir en ganska isolerad händelse för börs och finans-människor för resten av världens befolkning förtjänar endast glädje och gemenskap när vi är igenom denna pandemi.
Allt som vanligt, har ca 5% som kan slängas in ifall saker skulle gå ner.
Skulle jag få en större summa kanske jag slänger in hälften och dela upp resten som ett månadssparande.
Min gissning är att saker kommer börja gå sidledes snart ett tag men händer något oväntat (eller väntat?) och allt verkligen kraschar kan man alltid belåna litegrann.