Ja, på elbilar kan man det.
Jag kan öppna rutorna på bilen på distans och vädra ur lite, alltid något.
Ja, på elbilar kan man det.
Jag kan öppna rutorna på bilen på distans och vädra ur lite, alltid något.
Vad är det du argumenterar för? Jag har aldrig sagt att detta är livsnödvändigt. Detta har jag uttryckligen sagt.
Man kan säga “Det är inte rocket science” till många bekvämligheter i vardagen…
Listan kan göras oändligt lång…
Inget är livsnödvändigt. Men vi har alla olika preferenser för vad som är prisvärt. Du har säkert också olika saker i vardagen som jag tycker är onödigt, men jag klagar inte på de grejerna för det.
Varmt. Men måste jag kunna fylla upp badkaret med en app medans jag är på jobbet eller räcker det att gå och vrida på kranen manuellt?
Perfekt, då kanske du också skulle uppskatta att direkt kunna sätta dig i en varm bil ![]()
Bara att trycka på en knapp från sin mobil 5-10 min innan man sätter sig i bilen.
I min Leaf finns det fjärrstyrd klimatanläggning, och det är ju ingen bil i övre prissegmentet. Man ställer in den temperatur man vill ha, och så slipper man bry sig om det ska värmas eller kylas. Jag har nog svårt att välja en ny bil som inte har den funktionaliteten.
Och rattvärme. Så härligt att krama sina vita fingrar runt “handdukstorken”.
Även om jag i grund och botten är frusen av mig gillar jag att ha lite svalare i kupén och använda rattvärme tillsammans med stolsvärme. Jag känner mig piggare då.
Skulle hävda att det är en definitionsfråga.
För min del så klarar jag egentligen mig utan funktionen. Min fru däremot har det som krav. Happy wife, happy life… så ja, det är ett krav
Precis vad jag tänkte skriva! Vi har fjärrkontroll inne till dosa i uttag vi kan starta kupévärmaren med. Bekvämt att både slippa skrapa rutor och att slippa lägga höga summor på billyx.
Billig billyx ftw! ![]()
har inte en enda av dessa ![]()
Nä, jag ogillar appar och sånt
kör men en gammal hederlig timer istället
Minimalistisk livsstil!
Mer pengar över till portföljen!
![]()
I min kan man det. Klimatisering på distans är ett måste, både värme och kyla.
Varför skulle jag vilja stiga upp tidigare och gå ut i kylan så bilen är varm åt frun, när det är mycket enklare när hon kan trycka på en knapp själv inne i goa värmen?
Skämt åsido, en annan aspekt, är att man kanske vill att bilen skall bli varm (eller kall) när den inte står hemma. Speciellt om bilen står en bit ifrån där man är.
T.ex. efter jobbet, när man varit och handlat en längre stund etc etc.
En elbil har ju inte alls samma behov att fjärrstarta någon värmare som en bil med motor har, då värmen kommer så fort du sätter på tändningen i elbilen
Även om det snabbt blir varmt i elbilskupén tar det ett tag innan isbeläggningen på rutorna har smält.
Jag tror inte att jag har skrapat rutorna en enda gång i vinter. Det är en skön lyx att komma ut till bilen när snö och is bara har runnit av utan att jag måste skrapa och borsta. Och plastdetaljerna i bilen är ljumma och sköna redan när jag sätter mig i bilen. Samma sak på sommaren. Inga plastdetaljer som man bränner sig på.
Jag ser det som ett stort lyft att “ha kupévärmarstolpen med mig” jämt.
Sedan finns det förstås en negativ miljöaspekt av detta lyxande.
Kanske om man kör runt i en dubbeldäckad turistbuss. För mig tar det <1 minut för alla rutorna…
3 veckor utan mat
3 dagar utan vatten
3 minuter utan syre
3 sekunder utan hopp
Instant death- sätta sig i en kall / varm bil som man inte kunnat fjärrstyra värme/kyla
Va!? Hur överlever du? Du är ju dessutom normal… ![]()
![]()
Ingen , jag upprepar, ingen på RT är normal. ![]()
Nja, mer avsaknad av maximalistiak livsstil ![]()
Mer pengar över att leva för, FIRE ![]()