- Ja
- Nej
Represent
Låg självkänsla är väl som vanligt svaret på flesta märkliga påhitt
Givetvis är det det!
Men istället för att erkänna det så slåss de tatuerade med näbbar och klor för att det är ett normalt sätt att uttrycka sig.
Jag har anställt en del människor, de med tatueringar faller automatiskt bort.
Undantaget som bekräftar regeln. Eller är du också en sjöman född på 1800-talet?
Vilken regel?
Säkert har 50 % av svenskarna under pensionärsålder någon tatuering, extremt vanligt i alla samhällsklasser skulle jag säga.
Jag vet inte om du försöker göra dig rolig eller är så trångsynt men att jämställa tatuerade människor med kriminella är som att jämställa flintskalliga män med skinheads.
Är Fredrik IX av Danmark representativ för 50% av svenskarna under pensionärsålder?
Du besvarade inte frågan. Vilken regel?
Det står naturligtvis var och en fritt att tatuera, eller inte, tatuera sig. Att uttrycka att den ena gruppen av människor är kriminella är väl att dra det lite väl långt.
Kan tatuerade människor läsa så kan de se att ingen här har påstått att tatuerade människor är kriminella.
Vad skulle du göra ifall någon i din bekantskap skaffade en tatuering? Förändrar det din syn på den individen?
Den dagen den sorgen.
Om någon jag känner förlorar förståndet så får man omvärdera den relationen.
Saknar tiden då detta va ett forum för ekonomi och investeringar. Har verkligen blivit ett flashback 2.0.
Vi tatuerade ser på dig som oerhört inskränkt.
Det är ju självklart att man får tycka som man vill, men om man inte fattat att det är oerhört vanligt idag och att motivet naturligtvis spelar roll för hur man uppfattas. Det är också stor skillnad på en fjäril på vaden och love/kill på knogarna eller för den delen tramp stamp och halstatuering i frakturstil.
Min extremt nördiga tatuering skriker knappast “kriminell sjöman”.
Det måste vara väldigt jobbigt att leva sitt liv efter så strikta principer. Investerar du inte i företag med tatuerade VD:ar också? Jag menar, denna strikta princip måste väl appliceras på portföljen i någon form också?
Kanske är det så att tatuerade människor blir kriminella lika mycket som långa människor spelar basket?
Den dagen jag ser en Wallenbergare med tatueringar kanske jag omvärderar min ståndpunkt.
Nu matar jag trollet men vad med min lilla lilla ros som gjordes 1988?
Jag känner flertalet med tatueringar bla 3 inkl mig själv som är ekonomiskt oberoende, två läkare, en ingenjör, en som driver ett väldigt framgångsrikt företag inom reklam och gjort reklam för några av de största företagen i världen utöver det en gäng vanliga människor som alla arbetar och har ordnade liv. Angående intelligensen sticker ingen ut på ett negativt sätt flera av de jag nämnt har IQ nog att vara med i Mensa och i mitt personliga fall runt 150. Jag trodde först du skämtade men du verkar ju allvarlig och jag kan inte förstå hur man kan leva i en sådan inskränkt bubbla utan att verkligen anstränga för att göra det! Sorgligt.