Är du tatuerad?

Om man ska skryta med hur vidsynt man är så passar det att följa forumets regler om att uttrycka nyfikenhet, istället för ilska över att man inte uppfattas på det sätt som man önskar.

1 gillning

Ja du, jag vågar nästan sätta slantar på att det finns flera.

Okej, du trollar eller så är du bara helt tappad. Verklighetsförankring är något värt att kolla upp. Jag vill påstå att det för många är bra mycket bättre att man skiljer sig och att många barn efter detta har dubbelt så många som bryr sig om dem och sätter deras bästa i första rummet.

Skärp dig.

16 gillningar

Jag tatuerade ryggen (japanskt tema) för mer än 30 år sen och jag tycker fortfarande att det är så snyggt att jag står framför spegeln hemma och beundrar mig själv :see_no_evil: Är dock långt ifrån nån Yakuza-medlem, har aldrig ens fått en p-bot och väjer för sniglar på vägen :innocent:

9 gillningar

En lokal profil hade en swastika tatuerad i ansiktet. Efter att han fick barn så tröttnade han på att folk inte fattade att han inte var nazist. De var väl för trångsynta och inskränkta.

1 gillning

Fördomarna i tråden får mig att tänka på den här klassikern:

Candidate A: Was kicked out of office twice; sleeps until noon; used opium in college; drinks a quart of brandy every evening.

Candidate B: Is a decorated war hero, a vegetarian, doesn’t smoke, drinks an occasional beer, and has had no illicit love affairs.

Which of these candidates is your choice?

2 gillningar

Ja, vi har fördomar. Det har alla. Generöst att bjussa på sina fördomar istället för att låtsas som att de inte finns, tycker jag!

3 gillningar

Det köper jag. Bra att man står för dem.

Vi behöver lite bilder i tråden tror jag. Här är en kriminell sjöman och förlorare:

9 gillningar

Jämställer du folk utan tatueringar med Hitler?

2 gillningar

Var stolt över ditt föräldraskap!

Du och din Man är mycket bra föräldrar!

Förebilder som du behövs i dagens Sverige!

2 gillningar

Tänk att tatueringar kunde leda till sådana diskussioner 2025! I runda slängar uppskattas väl var femte svensk numera vara tatuerad.

Själv är jag ett vandrande klotterplank.

5 gillningar

Skulle vi ta personer mellan säg 18-60 är den siffran garanterat betydligt högre! Skulle inte förvåna mig om runt hälften är tatuerade där.

4 gillningar

Folkhälsomyndigheten skickade ut en enkät 2023 som bl.a. gällde förekomst av tatueringar och jag vill minnas att i åldersspannet 18-39 landade siffran på dryga 40%.

4 gillningar

Självklart finns det ogenomtänkta tatueringar, eller tatueringar som inte varit väl utförda precis som all andra handlingar i livet förkommer det naturligtvis för tatueringar också. Det finns också en del tatueringar jag själv inte kan se annan orsak till än dåligt omdöme, psykisk ohälsa eller liknande till.
Jag själv har en tatuering som många säkert tycker är ful och dålig. Rent objektivt är den det såklart men det är en kopia av den sista teckningen min dotter målade till mig dagen innan hon gick bort.
Det är min absoluta favorit tatuering jag har.

12 gillningar

Haha så himla dumt sagt

2 gillningar

Folk väljer så fascinerande kullar att dö på… :joy:

Och nej, inte tatuerad men min högst samhällskompatibla 83-åriga mamma är det.

7 gillningar

Bara vissa. :rofl:

1 gillning

Det sa jag inte. Det var du som avfärdade alla tatuerade och skilda som sämre människor. därför anser jag dig tappad.

Du har inte en susning om varför folk skiljer sig.

Siffror på det?

Stackars dina, om de ärver dina fördomar. Det är fan sorgligt att se.

@moderatorer - Kan vi stänga tråden? Den leder ingenstans när den mest handlar om att vissa ser behov av att kasta skit på medforumiter.

10 gillningar

Håll god ton i tråden, annars låses den.
Ger den en chans nu då en medlem fått ta en paus.

6 gillningar

Bra beslut, bara för någon råkat gå vilse på väg till Flashback så kan det fortfarande vara/bli en givande tråd!

2 gillningar

Vad är det för motiv?? Blir extremt nyfiken!

1 gillning