Är jakten på ett rikare liv bara en ny form av optimering?

Ja. Håller med. Kan ibland sakna den där “jakten” eller när man jobbade målinriktat för att köpa det man ville. Upplever att många spel numer blir lite mer påhittade för spelets skull.

Ja. Absolut.

Jag upplever att ja, vissa saker är ju ett mönster, men samtidigt så upplever jag det också som att man “skalar löken” och kommer närmare och närmare kärnan, sig själv och det som är viktigt.

Här tror jag mycket på det som Charlie säger:

Det går inte att lista ut ett rikt liv. Det är något man måste prova sig fram till.

Se avsnitt:

Jag tycker det är klurigt eftersom det är lite där jag är just nu och det känns konstigt och förvirrande. Caroline började ju plugga till sjuksköterska och gör något helt annat. Andra i communityn har t.ex. köpt husbil och ger sig ut på en sådan långresa.

Själv tycker jag att jag delvis står och stampar och skyller på barnens skolplikt. Så det jag har valt att prioritera nu är träning och hälsa, tänker att det inte är något jag kommer ångra.

Försöker också utforska vad som är viktigt på ritkgit - t.ex. hela bilgrejen just nu är ju ett sådant experiment.

4 gillningar