Arbeta som anställd "egenkonsult" inom IT

Absolut!

Jag kan hålla med, samtidigt är det ett uppdrag som verkar spännande och roligt, och med 980kr/h är det en ganska mycket bättre lön ändå än vad jag har idag. Det känns också viktigt att ha ett uppdrag som man trivs med att gå till varje dag under en tid också.

Det går att arbeta upp kompensationen på det här bolaget med hjälp av bidragande rekryteringar, men det känns överlag svårt om man inte har ett stort kontaktnät.

Bokat! :slight_smile:

Tänkte att jag skulle uppdatera tråden med en liten “Hur gick det sen”-fortsättning.

Jag valde att ta erbjudandet som låg på bordet först, även om det kanske hade funnits bättre ekonomiska möjligheter på annat håll. Jag träffade några andra liknande bolag men i slutändan kokade det ned till att

• det fanns redan ett uppdrag färdigt och som passade mig väldigt väl
  • jag fick gott intryck av bolaget, uppdragsgivaren och andra anställda på konsultbolaget
  • andra bolag kunde inte garantera när de skulle kunna ha ett uppdrag färdigt, främst nu när sommaren kommer och många kunder går “i dvala”

Allt ovanstående i kombination med att jag har småbarn och känner att jag värdesätter tryggheten i vad som sker imorgon gjorde att valet blev ganska enkelt. Det ska bli väldigt roligt och givande att få hoppa in i konsultbranschen igen, och kanske blir det att hoppa runt lite eller starta eget framöver!

6 gillningar