Årsredovisning utan verksamhet

Hej,

Jag ska nu lämna in en årsredovisning för mitt företag där jag inte har haft några inkomster eller utgifter. Eftersom jag har valt att fokusera på min anställning.

Hur gör jag detta enklast?

Hrm. Skapar en årsredovisning och skickar in den till Bolagsverket?

Borde ju vara snabbt gjort om det inte finns någon verksamhet… :expressionless:

Eller…jag förstår inte frågan kanske…

Tack, jo, men eftersom jag inte har några inkomster eller utgifter vilken mall är bäst att jag använder?
Jag vill helst inte betala för att skapa en årsredovisning när jag inte har några inkomster i företaget.

Kör själv årsredovisning-online, kostar 1490kr men då får man både årsredovisningen och deklaration för elektronisk inlämning, tycker absolut det är värt den lilla pengen.

Har du en årsredovisning sedan tidigare år eller är det första året?

Hej,

Nej, det är första året. Ska redovisa från 16/6-31/12-2022.
0kr.

Kan jag gör en själv? Godkänner Bolagsverket det?

Tack!

Har gjort ett test där, men inte betalat.
Kanske värt att gör det.

Ladda ner en mall på nätet, fyll i och skicka in. Klart! :slight_smile:

Bolagsverket är långt ifrån strikta och accepterar lite vad som helst enligt min uppfattning. Har en bekant som skickade in en årsrapport som han gjort själv. Troligtvis utgick han ifrån en mall men som balans- och resultaträkning klistrade in några rader från Excel där han lite hade hittat på själv vad de olika posterna hette. Den godkände Bolagsverket till min förvåning.

Tack för svar!

Ska fundera på om jag vill betala eller göra en egen då. Som sagt, det är ju 0, 0, 0.

Allt är redan förberett, så beslut behöver jag ta efter helgen.

Om du vill så släng över den så kan jag kika och se att du inte missar något helt uppenbart som du riskerar att få skit för :blush:

Men som de flesta säger - Bolagsverket släpper igenom mycket. Det är dock ditt ansvar att se till att den är korrekt utformad.

Min Årsredovisning har digital inlämning för 640 kr ex moms och då ingår även deklaration… https://www.minarsredovisning.se

1 gillning