Hej!
Jag ser att du varit inne på timing och daytrading/swingtrading i dina tidigare trådar och föreslår att du läser igenom dem igen.
Behöver feedback på min idé - idiotiskt?
Bästa tiden att köpa in sig i en aktie?
Övervikt aktier eller fonder - hur tänker ni andra, och varför?
Att handla i enskilda aktier är mycket riskfyllt. Att en aktiekurs intradag fluktuerar mellan olika nivåer säger ingenting om huruvida den ska gå upp eller ned vid nästa tidpunkt.
För att en av dina köp- eller säljordrar ska gå igenom krävs det att det finns en motpart som vill sälja eller köpa till samma pris som du. Det låter som att du kan ha hjälp av att läsa Avanza akademin: Hur handlar man med aktier? för att få grepp om hur det går till.
Om du vill ha mina two cents om saken så ser jag mycket skeptiskt på daytrading, swingtrading och att investera i enskilda aktier utan att själv ha gjort en rigorös analys av bolaget som du ju faktiskt köper en andel av. Själv sysslar jag mest med indexfonder. Det enklaste att komma ihåg är:
Time in market beats timing the market.
Om du vill testa marknadstiming kan det här spelet kanske vara något, som har länkats flera tidigare trådar, bland annat en av dina.