Autobutler - enbart juste och bra eller?

Jag har provat Autobutler vid ett tillfälle hittills och tyckte då att det fungerade bra. Den verkstad som jag då blev hänvisad till hade bra omdömen överlag. Vad är era erfarenheter av Autobutler? Finns det några fällor eller saker man borde vara uppmärksam på? Jag tänker nu inte enbart i relation till Autobutler som tjänst utan lika mycket gällande de olika verkstäder som man blir hänvisad till.

Har använt det flera gånger, främst för att hitta billigast service. Jag är nöjd!

Senaste gången sa mekanikern på bilverkstaden att om jag kontaktar honom direkt så blir det x % billigare.

Så jag antar att man kan “fula sej” genom att be om offert från Autobutler och sedan ringa den billigaste och pruta lite till.

1 gillning

Jag använde Autobutler för att hitta en billig verkstad nära mig. Sen ringde jag direkt till honom. Nu regelbunden kund.

Om det är någon aktör i sektorn som fular sig så är det märkesverkstäderna.

Ring till någon/några verkstäder som Autobutler rekommenderar och försök bilda dig en uppfattning. Finns säkert både bra och dåliga verkstäder anslutna till tjänsten men omdömen på den enskilda verkstaden säger väl något.

Har också märkt det här, att man får in förslag från Autobutler, och sedan kan få ned priset lite grand om man ringer och pratar direkt med företaget. Har oftast inte ringt i det syftet, utan bara för att t.ex. kolla om det verkligen inte finns lånebil etc.

Jag antar att dessa billigare erbjudanden har avsett lite dyrare åtgärder som ni fått offerter på och inte de fastpris-erbjudanden som ju också finns.

Precis, inget fastpris-erbjudande. Senaste var en helt vanligt service: ~4800 via autobutler utan lånebil, 4400 inklusive lånebil när jag ringde och kollade om det verkligen inte fanns lånebil.