Har för mig att jag läste att deras kundservice ville inte betala ut pengarna och skrattade åt kunden osv har hört lite skräckhistorier från Morrow Bank.
Jag har hämtat ut stora belopp från Morrow flertalet gånger utan några problem, har inte behövt ha någon kontakt med kundservice utan allt har utförts digitalt.
Ok, så lite vag hörsägen? Det är såklart inte bra om det är så att de inte vill betala ut pengarna men om detta hade varit något som var satt i system så är jag övertygad om att de inte hade kunna fortsätta att bedriva sin verksamhet.
Samma sak med Klarna. Högljudd kritik kommer från de som har en skuld till dem. Deras sparkonto fungerar felfritt.
Kommer antagligen påverka Lysas erbjudande också?
Ping @Lysa - Hur påverkar detta erat sparkontoerbjudande?
Tråkigt om man då hamnar över insättningsgarantin om man behöver flytta över allt till avanzas egna sparkonto om man vill ha allt samlat.
Flytta lite pengar till mig då ![]()
De betalar ränta varje månad och drar ingen skatt (kommer i efterhand på deklarationen i stället). Det gillar jag.
Avanza anpassar sig bara till svenska statens ändrade tillämpning av lagar.
Det är svenska staten som kommer minska hur stor andel av insättningarna via Avanza+ som får lånas ut, från 95% till 50%. Det innebär alltså en halvering av den ränta som kreditinstituten får betala ut per insättning, jämfört med storbankerna.
Håller med.
Jag fick lära mig att Bankfullmakten (om ngt skulle hända en) inte gäller för Avanza Sparkonto + då samarbetet mellan två banker. Tyckte att det blir rörigt för ens anhöriga och bytte nyligen till Avanzas egna sparkonton.
Att Avanza nu har 1,75% ränta på sitt sparkonto är riktigt dåligt. Med inflation på 2% blir det förlust på 0,25% innan 30% skatt. Tror ni att det är för att kompensera för deras fördelaktiga värdepapperskredit? Ser att det fortfarande finns sparkonton med samarbetspartners dock som erbjuder 2,1% vilket är OK. Men det kommer att plockas bort alltså?
Att få en bra sparränta hos Avanza är bara att släppa, de har annat för sig.
Ja det ser ut som det. Tråkigt eftersom det är smidigt att ha allt samlat på ett ställe.
1,75% är fortfarande helt okej, titta på swedbanks äckliga e-sparkonto endast 0,40% som ett skämt.
1,75% är väl 1,22% efter skatt och inflationen är säkert högre än 2% men vi redovisas alltid ex energi eller ex matpriser etc alltid nya sätt att föra oss bakom ljuset.
Investera eller spendera. Lägga på hög funkar inte.
Lite funkar inte annars har man ju inga pengar alls.
Wow, det här har jag missat helt!
Just nu får planen bli att ligga kvar så länge det går. Det har varit ett stort plus för mig att kunna samla allt mitt sparande under ett och samma tak. Någon som är bättre påläst än mig och vet när detta senast behöver ske?