Nej, man får inget. Men det hade varit najs! Kan vi inte spamma deras kundtjänst om det. ![]()
Ja, det är ett sätt att motivera insättningar och behålla kunder.
Nej, man får inget. Men det hade varit najs! Kan vi inte spamma deras kundtjänst om det. ![]()
Ja, det är ett sätt att motivera insättningar och behålla kunder.
Jag är 34 och har 1.2mill, är det verkligen bara 3% som har gjort det??
På Avanza ja…
Det är lite som när vissa digitala företag säger att de har X antal användare, kan vara många som bara skapat ett konto nån gång etc
Det är väl en ålder då många har lagt det mest dom har i boende eller början på familj o inte hunnit “börja om” med sparande. .
Sen är vi nog lite skadade här. . inte SÅ många Svenskar som har +1M på ISK. . . HÄR är det nog många
Jag har nog också runt den summan som 36-åring men har inte ens 25k på Avanza ![]()
Aah precis. Sen har ju folk pengar i bostäder vilket jag inte har.
“Comparison is the theif of joy”
Kan man få se procenten även på de staplar som är för små för att visa nuffror?
De är samma typ 0,2% upp till 50 miljoner
Man får mer avkastning, trygghet, och massa andra fördelar ![]()
Ser ut att vara ungefär lika många personer på varje av de första fyra nivåerna.
Det är de ju uppenbarligen inte? 1,5 miljoner ser ju ut att ligga lite över 5 procent. Du menar nog dem över 10 miljoner, men jag är intresserad av 1,5 upp till 10.
Men det är intressant att det är såpass lika på tio till femtio miljoner. Har man kommit upp till tio så kommer man upp till femtio utan problem? Ingen verkar stanna däremellan, enligt detta.
Jag vibekodade fram en html-app i ChatGPT som ritar det non-cumulative, mest bara för att prova om det gick ![]()
(Den har ju optiskt tolkat staplarna utan nummer, och läst numren som har etiketter, så det blir lite av en uppskattning även om den gjort rätt i övrigt.)
@janbolmeson Kan du göra en officiell som är så här? Jag håller med om att den är mer intressant.
Jag såg inte uppgiften någon annanstans i tråden så Chat GPT fick berätta för mig att Avanza hade 2.163.300 sparare per juni 2025. Enligt stapeln har då cirka 4.000 personer mer än 10 miljoner placerat hos Avanza.
Ca 4 000 personer har över 10 miljoner på avanza. Inte ca 400.
0,22% av drygt 2 miljoner.
Ooops! Decimalfel. Ändrar mitt inlägg.
Det går också bra att läsa från en pålitlig källa: Avanza Bank Holding AB (publ): Delårsrapport januari—juni 2025 | Avanza
Jag har haft avanza i tio år, på den tiden har jag haft tre olika banker där jag fått in lönen, och ytterligare två jag haft mina bolån hos. Vilken är min “hemmabank” egentligen?
Vilken hiskelig text till höger. Kalla det istället “högsta milstolpe uppnådd” så räcker det med ett nummer istället för intervall
I Jans version är det så, men i den här är ju de som inte uppnått någon milstolpe med också.