Avanza Global i flera ISK

Hej! Jag har för tillfället tre sparande på tre olika ISK; ett till pensionen, ett till framtida hus (om 5-10år) och ett som jag har att “leka med”. Jag vill ha en globalfond i varje sparande, och har fastnat för Avanza Global. Är det dumt att spara i Avanza Global på tre olika ISK? Bör jag välja tre olika globalfonder? Jag vill helst inte spara i Avanza Global på endast ett ISK då jag vill kunna hålla isär mina sparande.

Mvh Sara

Du kan ha samma fond i flera konton, det spelar ingen roll. Så har jag det också.

Jag fattar inte varför Emil fick hela 15 minus på kommentaren. Visst är det helt okej att har ett flertal portföljer med olika mål/tidhorisont där en specifik globalfond utgör grunden till varje portfölj?

Sjukt kul att den kommentaren får så många minus då svaret är helt korrekt!

Hej

Funderar över coronaviruset som drabbar många människor främst i Kina och hur det påverkar och kan komma och påverka världshandeln och därmed aktiemarknaden. Om man vill ligga lågt ett tag vad är det bästa att göra främst när det gäller fonder. Vilka fonder?

Eftersom det i princip är omöjligt att tajma marknaden är det bäst att hålla fast i sin investeringsstrategi och strunta i aktiemarknaden.

Om man vill ligga lågt ”ett tag” är det räntefonder eller ett vanligt sparkonto som gäller.