Jag skulle vilja ha negativt courtage på handel, att dom betalar mig typ 20kr vid varje köp, vore ju dunder.
![]()
Jag vet inte vad kostnaden är
Jag handlar ETFer i euro och de enkla gränserna som anges på courtageklassväljarsidan stämmer inte när jag testar med olika klasser.
Uppenbarligen har jag inte varit ensam om att minska sparande på Avanza:https://www.di.se/live/ras-for-avanza-nettoinflodet-lagsta-pa-nara-tre-ar/
Det kan inte vara bra för deras lönsamhet om kunderna minskar sitt sparande så kanske inte omöjligt att det kommer fler ändringar som är positiva för oss kunder.
Kundmakt! Bra, nu förbättrar de nog än mer.
Jag ångrar inte en enda sekund att jag flyttade helt till Montrose i Februari. Har sparat så mycket i courtage och ränta på Värdepapperskrediten så det är helt otroligt.
Intressant att höra, jag har sneglat på Montrose, men tycker det var svårt att hitta information. Har dom “bara” en mobil-app fortfarande? Finns stop-loss och kurslarm? Mycket sånt som jag råkat läsa i förbifarten. Tycker deras hemsida är ganska snål på info liksom.
De har haft en hemsida sen april har jag för mig det är, men det är fortfarande ganska barskrapat om man vill analysera. Dock kan man ju använda Avanza utan att ha några innehav där ![]()
Stop-loss är inte släppt än, men kurslarm med notis på telefonen finns.
Ah okej, tack för svar! Upplever du meningsfulla skillnader i kostnader eller är det mer optimering/min-max grejer?
Inflöde till Montrose är ju ganska väntat, ett nystartat institut kan per definition bara ha nettoinflöde i början.
Nya aktörer som Montrose kan bränna marginaler i början, det är en annan fas i livscykeln än Avanza och Nordnet.
Visst är det så. Oavsett så tycker jag att det är bra att det blir bättre villkor för mig som sparare.