1 maj höjer Avanza sitt PB bolån till 3,69 %.
SBAB erbjuder motsvarade 3.77 % utan att ha ett kapital om 10 miljoner placerat hos dem.
Hur tänker ni? Jag känner att dealen inte längre känns speciellt attraktiv. Hur ser er bolån-räntor ut som är PB hos olika banker?
Jag tänkte först ta PB Nordnet bolån men ser att då jag är på första steget på trappan får nästan samma av Ikano bank ( med Ikea Family rabatt) med 65% krav istället för Nordnet 50% så då är det bättre för mig att slippa amortera av 15% på lånet
Hur länge gäller ränterabatten på Ikano?
En av fördelarna med Avanza/Nordnets PB-lån är ju att man slipper tjata/förhandla om ev rabatt, utan det sköts relativt transparent med publicerade listräntor.
Med brasklapp för specialvillkor kopplade till t.ex. tjänstepension och större arbetsgivare.
Jag har alla mina pengar hos Avanza, och uppfyller därmed inte private banking hos min bank för tillfället.
Dock har dom gett samma ränta som Avanza hittills. Har dock en hyfsad buffert och allt annat hos en storbank.
Ser i dagsläget inte vitsen med PB hos storbankerna. Möjligen dom stora grabbarna/tjejerna som har +20miljoner så kanske det finns anledningar.
Men så länge dom inte avviker något större så kör jag på.