Vi bor utomlands och tar ibland ut EUR i bankomat. Vi brukar ta ut kanske 700-800 EUR åt gången och de pengarna räcker ett tag sedan. Det spelar alltså ingen roll om antalet bankomatuttag är begränsat eftersom vi max gör ett uttag per månad.
Revolut funkar väl kanon?
Jag hade stora problem med Revolut och svenska banker. De tyckte inte om dem och blockerade alla överföringar emellan.
Skaffade Norwegian-kortet, men de har dyra valutapåslag vid kontantuttag har jag nu sett i efterhand.
Revolut funkar bäst enligt mitt tycke. Har Swedbank och har inte haft problem med Revolut hittills. Smidiga överföringar, lätthanterlig app och valutaväxling. Inga månadsavgifter om man kör på basic-kortet/kontot hos dem.
Nackdelen är väl i så fall att kundtjänst sitter i Kina…
Revolut har beloppsgräns och vi vill ta ut större summor på en gång. Vi betalar 5 EUR per uttag och då vill vi ta ut minst 700-800 EUR per gång. Vi vill slippa fasta kortavgifter också.
Jag använder annars Santanders Mitt kort för kontantuttag. Det är ett kreditkort där jag “toppar upp” beloppet och jag kan då ta ut det kostnadsfritt i bankomat. Vi skulle teoretiskt kunna skaffa ett annat kreditkort med motsvarande möjlighet men det vore enklare med debetkort.
Northmill lär väl funka?
Tack. tror det borde vara reko.
Är ju inte smidigaste kanske, men banköverföring till eget konto i lokal valuta? Förutsatt att man är bosatt i landet och har ett konto som aktivt används.
Har de någon beloppsbegränsning per uttag eller uttag/dag? De skyltar inte med villkoren på hemsidan. Både pfc och lunar har låga beloppsbegränsningar på uttag/dag tyvärr.
Maxbelopp för uttag i bankomat är:
5 000 kr per dag
10 000 kr per vecka
20 000 kr per 30 dagar
Gäller vid uttag i Sverige och utomlands.
Hade också kört på Northmill.