Avsluta pensionssparande i Schweiz

Bodde som medföljande i USA ett antal år. Makens företag betalade pension till mig i Schweiz. Efter tiden utomlands fortsatte jag själv att betala in till samma konto.
Har nu fått veta att jag inte kan ha kvar mitt sparande längre och behöver därför bestämma hur pengarna ska förvaltas i fortsättningen.
Pengarna finns alltså i Schweiz och år i Euro (ca 30 000).
Jag är 45 år och räknar med att börja använda dem om 20 år.
Hur gör jag för att inte tvingas skatta bort allt och var placerar jag dem lämpligast?
Tar tacksamt emot er kunskap och era förslag!

Ett alternativ är ju att betala skatt och glädjas åt välfärden du bidrar till tillsammans med oss andra. Men det var väl inte det svaret du var ute efter.

Hmm, detta måste ju till stor del bestämmas av schweiziska tjänstepensionsregler, gissar att kunskapen om dessa är begränsade här på bloggen men man vet aldrig.

Har själv flyttat tjänstepensionspengar från Norge till Sverige, och de ligger nu på ett TJP-konto på Nordnet, således oskattade. Det var dock en del pappersexercis och det svåra var att hitta något institut i Sverige som vill ta emot tjp-pengar från annat land. Jag hade mina pengar i Storebrand i Norge som ju äger SPP i Sverige så pengarna gick via spp. Kanske finns någon bank som har verksamhet både i Schweiz och Sverige? Det skulle jag försöka leta efter och isf fråga om de kan hjälpa till.

Tack för dina tips Kalle!
Jag har inte sett i vilken tråd jag ska börja dra i. Nu har jag några.