Bank man kan maila med

Sen värt att notera, Swedbanks telefontjänst är helt ok. Om det kniper.

2 gillningar

Lite på temat dök den här upp i mitt nyhetsflöde idag.

Om det blir något prejudicerande av det rent generellt, om det går igenom, går ju fråga sig.
Och som företag så kan det ju finnas kryphål för sånt, typ en telefonlinje öppet en timme i veckan med en person på uppgiften så är den i det närmaste obefintlig oavsett. Eller inköpt kundtjänst av en firma i Spanien där ingen förstår vad du vill eller kan påverka företagets ärenden oavsett.

2 gillningar

Ja, jag menar Swedbank. Har SEB så vet att det funkar där. Tycker även deras svar och service är bättre än LF som jag hade innan men som många hyllar. Tyvärr känns det som att IT-tjänsterna hos storbankerna generellt har mycket kvar att önska.

Värt att poängtera med LF att det beror väldigt beroende på vart du bor. Mitt lokala LF kan man viserligen skicka meddelande till men de är fullkomligt usla på att svara, noll känsla för service och försöker återkommande lura en.

Har även Danske Bank som är betydligt enklare att ha och göra med. T.ex. nu har jag en liten uppföljning kring planering av amortering på bolånet. Då kan jag själv boka digitala möten med den jag önskar prata med och när det passar mig. Utöver det är de alltid snabba på att svara, ger kompetenta svar och känner allmänt ett stort förtroende för dem.

Obegripligt varför folk fortfarande har Swedbank, eller Handelsbanken, då dessa inte lämnat 1900-talet verkar det som. Nordea har funktionaliteten du efterfrågar.

Jag kan svara på meddelanden från handläggare, men inte skriva ett nytt meddelande. Vad jag förstår har Swedbank tagit bort denna möjlighet.

Jo, de har lämnat 1900-talet i allt som är kostsamt för banken såsom service, bankkontor, uttagsautomater, hantering av kontanter osv. Resten har stått still.

1 gillning

På min Swedbank app har jag en funktion som heter Nytt Meddelande, fungerar bra.

Har även funnits i min Swedbank-app men för några år sen upptäckte jag till min stora förvåning att det inte längre går att skicka. Bara läsa eller chatta med en värdelös bot. Det enda sättet att kontakta Swedbank nu är snigelpost, via bankkontor eller via telefonkö.