Bank tar bort lån från KF

Om du inte kan folkbokföra barnen själv hos dig, polisanmäl att de är folkbokförda på fel address? Det är ju inte lagligt.

1 gillning

De är redan gjort, för tre år sedan. Nerlagt

1 gillning

Skv gör först en egen utredning, jag överklagar, Förvaltningsrätten i sin tur gett avslag.
Barnen har själva valt att bo hos mig. Inget tingsrätt beslut. Men de har varit i rätten och barnen fick inte använda si a egna röster. Jag och Shreck (pappan) var kallade. Förstår att de låter orimligt, men det är så här det funkar. Det finns mängder med samtal på socialtjänsten med mina barn dör de uppger, adress och miljö. Även om jag maskar bsmnen u utredningarna är de oanvändbara i de här syftet. Berättar mer än gärna mer men tänker att det blir fel tråd.

Hur har skulden blivit så hög? Handlar det bara om obetalt underhållsstöd under många år? Eller vad består skulden hos KF av?

Våld i nära relation. De började för många år sedan, fick en räkning från kommunen, på ca 15 000, hans del av barnomsorgen låg obetald. Betalade inte jag blev vi av med platsen. Sen kom försäkringskassan- retroaktivt underhållsstöd. Jag gick på knäna redan då, 6500 kr per månad till honom. Jobbade som handläggare plus extra jobb på helger och semestrar för att rådda ekonomin för mig och tjejerna.
Tillfälligt trodde jag, då jag hade barnen hos mig och bevis för det. Men så fel jag hade. En helt annan tråd dock.
Sen kom ett lån, (han bodde kvar i huset)jag stod som medlåntagare. Han betalade inte.

3 gillningar

Fy fan, rent ut sagt. Vi känner med dig. Men bra att du tar tag i det och blickar framåt. :muscle:

3 gillningar

Men det är en enorm risk. Skulle hon bli sjuk och inte kan jobba, så hamnar föräldrarna i skiten. Inget vettigt alternativ.

1 gillning