Banken har glömt ändra räntan

Är fakturan daterad efter meddelandet om ränte ändringen skulle jag stå på mig ordentligt att detta är ett erbjudande du har accepterat. Är fakturan daterad innan räntebesked blir det mer komplicerat men kan alltid chansa på goodwill.

1 gillning

Dem kommer att dra det senare nör dem upptäcker tror jag. För mig var det så att en månad drog dem npgra kronor för lite i ränta men månaden efter drog dem extra

På min tid printades avierna ut den 10:e varje månad. Hade det då skett en ränteändring den 17:e så korrigerades detta på kommande avi.

Då hade givetvis kunden inte en chans att behålla den lägre räntan. Kan kan inte tänka mig annat än det står om detta i Allmänna villkor.

1 gillning

Hos min lokala Sparbank så band jag 2 år i början av januari 2021. Jag såg relativt nyligen att räntan dock är bunden till 1/3 2024. Kanske samma hos dig? Att brytdatumet ligger någon månad fram i tid.

image

Januari 2022 band du va’? Annars var det ju en enorm skevhet i siffrorna. :sweat_smile:

Jaaa, fel av mig :slight_smile:

Band i början av januari 2022, så får totalt nästan 26 månader, istället för 24 som det står i specen.

2 gillningar

Update - Nu har jag fått nästkommande månadsavi och dom har tyvärr dragit/justerat retroaktivt för förra månaden. Det är nog så att sättet som det hanterades på är “standard”, även om det är en dålig kundupplevelse. Mystery solved, iaf.

6 gillningar

De läser helt klart på forumet. Mystery solved !

Haha, det tror jag inte :smiley: