Varför vill man ha rabatt? Det som räknas är väl nettot?
I övrigt så tror jag att det är svårt att påvisa intäkter privat om man inte har dem. Riskbenägenheten hos bankerna har ju stramats åt, vilket drabbat er i det här fallet.
Var försiktig med att fråga på för många banker, för många UC sänker oxå kreditvärdigheten, eller gjorde det i allafall förr.
Företagets ekonomi och din privata ekonomi är inte samma, därför har banken svårt att ta hänsyn till det.
Spara ett tag, med en hyreslösning eller sänk er budget. Inget ont som inte har något gott med sig!
Lycka till!
Man kan ju tycka det men det gick, de facto, alldeles utmärkt för mig att förhandla upp värderingen på bostaden. Tillräckligt för att SBAB skulle kunna matcha det erbjudande som jag hade från en annan bank. Jag gick inte via mäklare och värderingen hamnade högre än Booli som de själva använder.
—
Givetvis ringde jag inte in och sa att bostaden är värd x antal miljoner. Det jag sa var att jag har det här erbjudandet från en annan bank och då blev bostaden helt plötsligt tillräckligt högt värderad för att de skulle kunna matcha den andra bankens bud. Svårare än så behöver det inte vara.