Kortet är gratis första året, så då kan man i så fall (om det inte går att välja bort när man ansöker om kontot) avsluta kortet så fort man har fått det. Problemet löst…
“öppna konto” på sidan. “Allt-i-ett-konto”.
Det är väl bara att välja direktbetalning om du vill att pengarna dras direkt?
Jag tycker inte att det vore rimligt att banken drar pengar eller reserverar innan betalningen genomförs.
Bra att detta lyfts. Jag börjar tröttna på de usla sparräntorna hos de traditionella bankerna. Är det någon här som faktiskt har tagit steget fullt ut till en nischbank som t.ex. Skandiabanken eller Länsförsäkringar och är helkund där
? Är apparna tillräckligt bra?
Va, Skandia eller Länsförsäkringar är inte nischbanker?
Men ja, jag kör fullt ut på Skandia, helt gratis och haft i flera år. Samt bolån där.
Har haft Skandia som bank i mååånga år. Fungerat utmärkt. Om appen är tillräckligt bra för dina behov är svårt veta. Jag har iaf inget att klaga på.
Upptäckte den här tråden nu när Swedbank har uppdaterat sitt nyckelkund paket från 39 kr till 45 kr verkar det som, visserligen några slantar men många bäckar små och lite störigt att de höjer avgiften jag minns första gången den höjdes.
Sidenote har alltid förvirrat Sparbanken med Swedbank , det är något med loggan och S-bank som gör de till en synvilla för mig
Har Skandia själv. Har också börjat spamma dem med kritik och förändringsförslag. Deras app kanske passar synskadade pensionärer eller barn. Fond och aktiehandel kostar 69kr på pensionskontot (som inte går att flytta till annan bank…) Servicen är däremot toppen och har alltid varit sedan 25 år.
Frun har Danske bank och deras app verkar mer städad och mer överskådlig. Service verkar ok också. Funderar på att byta till dem men är fortfarande lite misstänksam mot Danskjävlarna sedan Christian tyrann ![]()
Välkommen till forumet! ![]()
…skriver han på ett skånebaserat forum. Här står det fortfarande Kristian den gode i våra lokala historieböcker. ![]()

Snapphane!
Skandiabanken har bra service. Appen har de förstört dock. Dunboll inte spara och köpa aktier där dock. Dyrt och snål ränta. Att spara för räntan skull är ålderdomligt kan jag tycka. Det reella värdet på kronan har sjunkit mer än du kunnat rädda med sparbankräntor. Jag tror avgiftsfri fonder är det nya sparandet.
Kolla danske bank.