Bästa kreditkortet

Har du komplettbank appen så kan du kopiera alla nummer smidigt :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Om det är cashback folk är främst ute efter så kan jag starkt rekommendera Rocker. Betalkort med 0,5% cashback som du för över pengar till med swish. Funkar jättebra och du slipper vara orolig över att missa att betala någon faktura.

Det behövs dock en tipslänk från någon som redan har det för att få cashback. Skicka ett meddelande till mig så kan ni få min eller kolla med någon familjemedlem/vän :slightly_smiling_face: ( den som bjuder in får ytterligare 0,5%cashback)

Appen deras är även väldigt bra med bra säkerhet på kortet. Du kan t.ex stänga av kortet från internetköp, regionlåsa kortet, låsa/låsa upp det samt visa pinkoden med bankid ifall du glömt det.

Sen har dom även sparkonto med 0,85% rörlig ränta i appen.

Kortet är helt gratis och det ingår reseförsäkring, inga valuta påslag, går att ansluta till apple/google pay.

Jag sa då upp komplett kort efter att ha skaffat det här :slightly_smiling_face:

Jag hade Komplett länge men efter att ha glömt fakturan på mailen två gånger tröttnade jag. Inga enorma summor i ränta, men ändå. Utöver bra bonus måste ändå basala funktioner vara på plats tycker jag. Gått över till Norwegian, vilket f.ö var mitt första kreditkort för många år sen, och behåller det så länge de har cashback i pengar. Milsvid skillnad i smidighet jämfört med Komplett. Jättebra app, smidigt komma i kontakt med, transaktioner syns direkt, enkelt spärra och låsa upp, kan välja pinkod, smidigt lägga till i Google pay mm.

När de slutat med cashback är det oklart vart jag ska gå. Blir kanske bara Remember Flex. :slight_smile:

Hade ett tag även Everyday-card, men deras tekniska lösningar är också hopplöst dåliga. Och kortet var dyrt.

Jag betalar via mobilen, tar 2 minuter en gång i månaden. Klicka på länken i SMS:et från Komplett, kopiera OCR, kopiera belopp till bank-appen. Klart!

Annars så har dom en kampanj just nu att man får 500 kr om man registrerar sig som ny kund. 0,5% cashback blir ju mer på sikt dock. Helt galet att dom kan kasta ut 500 kr för en kund som inte kommer generera några direkta intäkter eftersom kortet är gratis, funderar på om det är all data och köpvanor dom tänker tjäna pengar på istället.

Jo det var dom där 500kr + cashbacken som fick mig att skaffa det. Skulle väl gissa på att dom hoppas skaffa långsiktiga kunder som använder sig av deras sparkonto och lån. Fast nog kan det mycket väl vara som du säger att dom säljer data som så många andra företag gör.

Hej alla kloka!
Jag har följt tråden en period samtidigt som jag läst på lite om de olika korten. Har däremot inte helt känt att det finns något kort som direkt fångat min uppmärksamhet tillräckligt. Jag är lat så orkar inte att det ska bli för komplicerat o struligt. Ogillar dessutom tanken på ekonomiskt strul (svårigheter med betalningar el dyl), inte bra för nattsömnen :crazy_face:.

Men rocker som nämndes här ovanför verkar inte helt dumt, är det någon fler som har detta och har pros/cons de vill dela med sig av?

Trevlig helg!

1 gillning

Hej jag har bara haft Rocker i några veckor och har än så länge bara haft pros med kortet.

Den största fördelen jag ser med det är just att det är ett betalkort istället för kreditkort så man slipper vara orolig över att missa betala någon faktura och få ränta att betala.

Kortet fylls på jätte smidigt i deras app med ett enkelt knapptryck som skickar dig till swish.

Andra postiva saker med det är väl att dom har sparkonto med hög rörlig ränta på 0,85%(med statlig insättningsgaranti) i appen.

Kortet är helt gratis, inget valuta påslag vid handel, gratis uttag i automater upp till 3k, ingår reseförsäkring.

Gillar också att dom verkar ha bra säkerhet i appen. Du kan smidigt låsa kortet för internethandel, regionlåsa kortet så det bara funkar i Sverige, låsa/ låsa upp kortet

Just nu har dom även en deal att dom 20 000 första som skaffar det får 500kr. Vill du ha cashback på kortet så måste du dock ha en tipslänk (kan skicka min över dm om du vill eller så kollar du med en familjemedlem/vän)

Så overall tycker jag det är klart det bästa kortet just nu iallafall. Hör av dig om du undrar nå mer så ska jag se om jag kan svara :slightly_smiling_face:

1 gillning

Skaffade precis Rocker. Det jag hade missat är att man verkar kunna dubbel-dippa värvningslänk plus de 500. Insåg det först när vi öppnade åt frun.

Tyckte appen verkade bra, ska bli intressant att testa.

En nackdel så här långt är att man (så vitt jag inte kan se) kan sätta upp regelbunden insättning.

1 gillning

Hur menar du med dubbel-dippa värvninslänken? :slightly_smiling_face:

Con (för Rocker): Kan inte ändra PIN-kod…

2 gillningar

Det verkar som att man kan använda en värningslänk och hjälpa en forumkamrat, kompis eller familjemedlem att nå en högre cashback nivå plus att man ändå utnytta 500 kr cashback från Rocker’s erbjudande. Det såg ut så i alla fall för min fru. Ska göra köp i dag och testa.

Jag kommer testa Rocker så får jag se. Spontant verkar det enkelt och smidigt samt gratis (ingen årsavgift!). Finns ju massa översikter i appen som kanske någon gillar, osäker på hur mitt behov är där. Får se helt enkelt. Räntan på sparkontot är däremot årsvis, ett litet minus i mina ögon men nu är inte det syftet för min egen del.

Edit: ingen kredit är ett stort pluss för min lathet och nattsömn :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Jag gillade att open-banking lösningen var väldigt enkel och att man kunde flytta på de olika “rutorna”. Gjorde mina första köp idag på Coop och Ica och ända skillnaden jag märkte var att terminalen pratade engelska med mig på Ica.

1 gillning

Går rätt snabbt att tjäna ihop mer cashback på Everyday än Rocker dock.

Jag kör med det lite osexiga kortet från Coop Mastercard.

Tidigare kört Amex SAS Eurobonus men tröttnade på att det inte fungerade när jag väl behövde det. Samt att jag inte reser något med flyg efter att ha skaffat barnen.

Då vi handlar 90% av all mat (vilket är typ vår största utgift efter boende) på coop blir det en del poäng.

Poängen kan bytas till Eurobonus om man vill. Kommer upp en hel del bra hotellerbjudanden med faktiskt.

Vad är det jag missar?

1 gillning

Förmodligen ingenting du missar. Har man inte nischade behov (t.ex. kan gamea system för flygresor, tågresor etc) så får man förmodligen en bra deal hos någon av matkedjorna. Vill man alltid ha det för stunden bästa cashback etc så får man vara aktiv och byta då och då. Räcker dock med att man missar betalning någon enstaka gång så äts snart cashback upp av de höga räntorna som kreditkorten oftast har. För egen del så använder jag mest kreditkort för enstaka fördelar (förlängt garantiskydd för elektronik, prisgaranti etc). Tidigare så körde jag mycket på SJ Prio MC pga att det gav mig SJ Prio svart fördelar trots minskat resande.

Kostar inte det 200kr om året? Dvs om man inte använder det tillräckligt så går det knappt ihop sig.

Personligen använder jag bara kredit någon enstaka gång per år när jag köper något dyrt och inte vill ligga ute med pengarna ifall det blir fraktskador och dylikt. Sen har jag det som backup om debitkortet inte fungerar.

Utan att studera villkoren i detalj så ser det ut som att Komplett har lite bättre försäkringar än Norwegian:

Du missar att Coop är den dyraste mataffären…

1 gillning

Ja, 195 kr efter första året. Men fördelen är att man kan handla allt med det så det lönar sig om inte man handlar mer för att det är ett kreditkort. Jag har tvärtom debetkort som reserv.