Har själv inte så stor koll utan läste bara lite snabbt på en hemsida som jämförde olika kreditkort och då stod det såhär
Tack Rolf.
Kan vara att Amex har bra reseförsäkring generellt men att deras Blue kort är kass. Intressant. Tack igen.
/R
Kom på lite fördelar till med Everydaycard. Jag använder det genom Curve vilket inte går med Amex (inget Amex funkar med Curve). Detta ger bl.a följande fördelar:
- notiser vid varje köp och sammanställning av inköp (sammanställningen är dock sådär, inte lika bra som på Revolut)
- inget valutapåslag (Everydaycard tar 1,55% så vid 10000kr/år blir det en besparing på 155kr)
- avgiftsfria kontantuttag upp till 2000kr/mån som standard (dock ingen cashback på uttag)
- byta PIN-kod (går inte på Everydaycard)
Nackdel:
- vid tankning på mack måste man använda Everydaycard då Curve inte funkar där
Tänkte ge Rocker en chans.
Skicka gärna en referral-länk i pm så använder jag den första jag får.
Tack, jag har fått några inbjudningar. Tilämpade först till kvarn.
Min uppfattning är att den kostnad som berörs ovan, är att genomföra en banköverföring från ditt rockerkort tillbaka till ditt bankkonto - där har rocker en “express-tjänst” som gör att du får pengar på 5min istället för 1-2 bankdagar, men detta kostar 49kr. Denna tjänst är alltså skiljd från uttag i bankomat.
Det stämmer att det är 49kr som gäller för express uttag från kortet till ditt bankkonto. På vanliga uttag i bankomater så är det gratis upp till 3k per månad därefter tillkommer en avgift på 1,25%
@VonAnka @Jonathan.S
Tack för förtydligande, då är jag med👌🏽
Haft rocker en vecka nu för att få 500 spänn. Fattar inte varför jag ska ha ett kort dit jag först måste swisha pengar för att sen kunna betala faktiskt. Begriper inte syftet
@Gabriel_Sodersten
Mitt syfte va:
Ett extra kort som ä gratis.
Testa cashback o om det känns värt.
Syftet misstänker jag är att Rocker vill åt data och måste visa tillväxt för sina investerare.
Fast nya kortet är ju så snyggt!
Bjudit in lite av mina vänner så cashbacken konkurrerar ju ut alla andra kort. Sen är de perfa att ha pengarna på ett rörligt räntekonto med ganska hög sparränta 
Appen blir ju bättre hela tiden med. Jag förstår snarare inte varför man ska använda Swedbankkort när de kostar mer än de smakar
🤦
Sen ingår de ju massa andra förmåner som egentligen bara är ett plus i kanten.
På de stora hela är jag så nöjd med Rocker och tycker personligen att dom är så som en bank borde vara.
Jag har en inbjudan på min insta “rille.rix” om nån vill prova tjänsten och ha lite extra Cashback från start. Dessutom får man ju 500kr extra nu ju! 

Tänkte testa Rocker då cashbacken är tilltalande.
Får jag 500 kr även om jag använder någons referal-länk?
Jag gjorde det och fick mina 500 kr idag! Kunde dessutom ta ut dem till mitt vanliga konto (och behöver inte använda dem på Rocker alltså…)
Hej!
Jag vill prova 
En länk via meddelande hade varit trevligt.
Tack!
Beställde kortet förra veckan. La in virtuella kortet i My Wallet och gjorde 3 småköp.
500kr kom in på kontot i onsdags 
Har en länk om någon är intresserad.
Ta referral/affiliatelänkar i pm om någon ber om det.
Måste lägga in en varning för Komplett Banks kreditkort.
Efter bara två månader så upplever jag Komplett bank som en av de värsta att gör det svårt att betala fakturan (ingen autogiro, ingen e-faktura osv) och sen att dem kräva saftiga avgifter och ränta om man är försenad med räntan från transaktionsdatum! I mitt fall så bokfördes en inbetalning till Komplett Bank på förfallodatum men de anser att de fick pengar först dagen efter - och så kom alla avgifter direkt. Ingen sympati från kundtjänst …
Det är en billigt kreditkort av en anledning…
Finns det något kreditkort utan årsavgift som har e-faktura?
Bank Norwegian 
Är by far den bästa användarupplevelsen jag haft. Gratis, bra kundservice och gratis. Just nu också återbäring i pengar.
Och Preem Mastercard också!