@Sola: Jag har räknat på det och min bonus registreras som den ska även via Curve, 1% på macken och i mataffärer osv. Man ser inte bonus per transaktion hos Everyday men du kan så klart snabbt se om bonussumman tickar uppåt.
Kör själv SJ Prio Svart sedan många år. Har inte suttit på ett tåg på drygt ett år dock pga pandemin. Har de tagit bort lounge som förmån på kortet?
Det jag gillar med SEB:s olika kreditkort är att det går att få e-faktura plus autogiro enligt olika modeller, inget problem att betala in i förtid för att återställa krediten, tydliga fakturor, CSV/XLS-export.
Vi har en hel drös kreditkort för att få tillgång till olika förmåner (prisskydd, förlängd garanti, förbättringar på SJ etc) men till vardagen använder vi mest det som möjliggör Apple Pay. Överlägset smidigast P.O.S. upplevelse enligt min åsikt.
SJ Lounge är kvar men det finns mindre att äta i den och har delvis haft ändrade öppettider…Statusen har också förlängts, men inte poängens giltighet
Har två funderingar:
1.
Vi har Circle k kort som vi uteslutande använder för att tanka. Har ingen koll på om detta är bra eller ej. Någon som vet om det finns ett bättre alternativ för oss?
2. Sen har vi två Mastercard i vår bank, Handelsbanken. Finns det något bättre alternativ för oss än att ha Mastercard i Handelsbanken? Vet inte exakt vad årsavgiften är, ej heller om vi måste ha kortet i Handelsbanken. Vi har våra lönekontot i HB
P.O.S? Vad betyder det?
Hej Roland!
Jag har också circle k-kort (Mastercard) som jag använder för bl a tankning. Det har ingen årsavgift och man får rabatt på bensin, el motsvarande samt billigare kaffe. Kanske även på tvätt?
Jag har även lönekonto på Handelsbanken. Tror att man måste ha deras Bankkort (också Mastercard) men det kostar 300/år. Använder det sällan för köp så det är kanske en dålig affär…
Såg att Curve nämndes i dagens artikel. Vill passa på att belysa en för mig uppenbar brist.
Jag använde Curve (gratis varianten) länge och var super nöjd. Tills för 2-3 månaders sen så jag slängde det. Curve har en gräns på hur mycket du kan nyttja det per rullande 365 dagar. Når du den gränsen så kan du inte använda det något mer på ett tag. Detta är en stor no-no för mig då jag vill kunna lita på mitt kort. Det spelar ingen roll vilket underliggande kort du använder, det är Curve kortet som begränsar transaktionerna.
Betalar man för premiumtjänster så utökas den gräns mig veterligen men då är frågan om inte man ska köra apple/google pay instället?
Tycker detta är väldigt synd, var i övrigt väldigt nöjd.
Det går nog att fråga supporten på Curve om dom inte kan höja gränsen något annars säger man upp kortet.
Jag hade Curve Metal men avbröt efter ett par månader, spenderingsgränsen över 365 dagar ligger dock kvar ändå, 16,8 miljoner kr ![]()
Funderar på att skaffa everyday kortet till en början för alla mat och bensin inköp. Två frågor gällande det. Vi köper all mat via ICAs hemsida/app för upphämtning eller utkörning. Funkar det att betala med kortet i detta fall?
Vi köper all bensin via OKQ8 minipris, kommer de ge 1% bonus eller krävs vanlig bemannad station?
Om det går att betala med kort så går det med Everyday. Frågan är om det räknas som mat- eller onlineköp dvs 1% bonus eller 0,5%.
Bemannad eller obemannad spelar ingen roll. Det ska ge 1%.
Bra synspunkt om onlineköp på Ica. Jag får Mails dem och fråga.
Kollade min årsgräns på Curve (gratiskort) och den är 1,6 miljoner (!) pund. Gränsen per köp och dag: 9 tusen pund. Har haft det i typ ett och ett halvt år, så det kan vara så att gränsen ändras allt eftersom.
Onlineköp hos Ica ger 1%
Fick meddelande om att SJ Prio Mastercard ska göra om poängintjänandet. Var inte helt solklart exakt vad det innebär men verkade spontant som att man inte längre kommer kunna behålla svart status genom kortköp, men kan vara jag som tolkar fel.
Så tolkade jag det oxå
Stor nackdel för mig då. Dags att leta nytt kort igen. 
På grund av mindre resande så kommer jag inte kunna bibehålla svart utan bonus på inköp. Misstänker att 2022 blir mitt sista år med svart status.
För bensinkorten, t.ex CirkleK Master card, får man 1% extra rabatt (bonus) på bensinen om man tankar hos CirkleK? (I tillägg till den ordinarie rabatten 15-25 öre)
Jag hittar ingen info om ”ordinarie rabatten 15-25 öre” och om den gäller tillsammans med bonusen på 1%. Bonusen på 1% gäller iaf endast på Cirkle K.
Everydaycard ger 1% hos alla bensinbolag och då Cirkle K även är bland de dyraste (bl.a pga endast bemannade stationer) så borde det vara en nobrainer vilket kort som är bäst ![]()
Och även på obemannade stationer får man 1% med Everyday?