Bästa mobilabonnemanget 2021?

Jag har använt Vimla i flera år, och mina två ungdomar har det också och vi är nöjda. Har tipsat totalt sju personer så jag får 70 kr rabatt varje månad! De jag tipsat får också 10 kr rabatt var varje månad.

Om bara täckningen (Telenors nät) är tillräckligt bra där man vistas är det svårslaget.

Välkommen att använda denna tipslänk om du vill :sunglasses:.

1 gillning

Känns spontant som någon form av pyramidspel… :upside_down_face: meen det kanske kan vara något.:slight_smile:

1 gillning

Prio 1 för mig när jag väljer mobilabbonemang är täckningen där jag bor.
Sen vill jag också ha wifisamtal och VoLTE.
Telia är den enda operatör som har 4G och tillfredsställande samtalstäckning där jag bor.

Har valt Halebop! Vet att Fello är billigare men de saknar wifi-samtal och VoLTE.

2 gillningar

Tagit bort personlig information.

1 gillning

Helt klart Vimla, har kört med dem i många år nu och tipsat folk så nu betalar jag 20kr i månaden för 3GB surf, sen sparas all oförbrukad surf, så nu har jag totalt +40GB sparad surf. Fria samtal, fria SMS, noll bindningstid, uppgradera/nergradera hur du vill när du känner för det.

Klicka här om ni också vill ha 10kr rabatt i månaden.

1 gillning

Det står ju 90 kr/mån för 3GB?

Läs ovanstående, så ser du varför han betalar 20:- mån.

Jo men känns skumt att säga ett pris för att locka folk när det är baserat på kickback.

3 gillningar

Vimbla är mycket dyrare än Hallon om du ska ringa eller Sms till utlandet. Sedan ska man jämföra fasta månadsavg utan att ha värvar 100 kompissar :joy::+1:.
Halllon

Från Sverige till Kroatien .

Öppningsavgift 0 kr/samtal
Samtal till fastnät 0,09 kr/minut
Samtal till mobil 0,95 kr/minut
SMS 0 kr/
MMS 3,50 kr/MMS

Vimla

Till Kroatien från Sverige

MMS 2,00 kr/st
Samtal till mobil 2,24 kr/min
Samtal till fastnät 0,96 kr/min
SMS 0,70 kr/st

Men om du ska bara använda mob hemma i Sverige utan att du behöver ringa billigt till utlandet fungerar Vimla bra. Sms till utlandet kostar 0kr hos Hallon. Vimla tar för det 0.70 sek sms.

Du kan även rek. vänner i Hallon abbonemang och få det billigare :+1:.

Jag har Wimla och det fungerar utmärkt i EU för min del. Klart sämre utanför EU men då får man väl köpa ett lokalt SIM-kort, tänker jag.

Håller med om Hallon. Kändes så bra när jag och sambon bytte från Tele2 och sparade ca 3500 kr/år :blush:
Det enda negativa med Hallon är att jag ibland inte fått Mms-bilder som skickats till mig, men annars nöjd.

1 gillning

Hallon har väl 3’s nät? Jag hade det nätet för ett antal år sedan och då täckningen var rätt dålig så jag brände mig och bytte till Tele2. Wimla har Telenors nät och det funkar utmärkt.

Men det är mycket möjligt att 3’s nät är mycket bättre nu.

1 gillning

Stämmer, 3:s nät. Har inte haft några problem med täckning någonstans :+1:
Bor där alla utom Telia fungerar jättebra. (hade Telia när vi flyttade hit och med bindningstider på våra abonnemang dessutom, lyckades krångla oss ur det tillslut men det är en annan historia :sweat_smile:)

1 gillning

Har nyligen fått något som heter Telavox Flow… kan man göra samma sak där tro?

Vill man ha riktigt billigt så byt var 3e månad mellan hallon och vimla. Köper du abonnemang via cashback länk på tex rewardnetwork så får du lika mycket i cashback som abonnemanget kostar i 3 månader om du väljer billigaste 3gb abonnemanget. Visst, det är lite meck att byta simkort var 3e månad och beställa det nya i rätt tid, men skriver man in det i kalendern så blir det en bra timpeng;)

Ambitiöst att byta var tredje månad! ^^

Någon som vet vilket som är det bästa att ha om man ska resa mycket i Europa vs USA vs Globalt efter corona?

1 gillning

Jag har Hallon och är supernöjd vid vanligt användande. Men så fort något inte fungerar är supporten sådär på hallon.

När det gäller internationellt så hade jag ett tag Tre med deras Världen abonnemang. Fungerade bra både hemma, i EU, USA och östra Afrika.

Vet ej men kör tre, då ingår samtal motsvarande lokalsamtal i stora delar av världen. Smidigt när man reser.

Familjen har Vimla. Vi har aldrig haft problem med täckning, Vimla är ju Telenors billiga systerbolag och använder samma nät.

När vi blev kunder skaffade min fru första abonnemanget. Sedan “tipsade” hon barnen vilket gör att varje barn-abonnemang ger totalt 20 kr rabatt till familjen, 10 kr till min fru och 10 kr till barnet.

Största fördelen med Vimla som jag ser det är annars möjligheten att nedgradera utan att bli av med sin surfpott. Mina barn har bas 6GB-abonnemanget för 100 kr per månad (studentabonnemang). Tar potten slut kan man uppgradera till 50GB och sedan omedelbart nedgradera till 6GB på nytt. På så sätt fyller man på potten just den månaden för 270 kr och kör sedan vidare med 6GB tills behovet uppstår igen.

Detta funkar väldigt bra med mina barns surfvanor i alla fall. Det blir väl i genomsnitt 2 uppgraderingar per år. Omräknat kan man i säga att priset för barnen i genomsnitt blir 118 kr per månad för drygt 13GB data. Inräknat 10 kr avdragen tipsbonus då.

Använd gärna vår tipslänk och få 10 kr rabatt från början! :slight_smile: Beställ mobilabonnemang snabbt och billigt - Vimla

Vi i min familj kör också på Vimla och det fungerar bättre än något annat abonnemang som vi har använt tidigare. Vi betalar totalt 220kr/mån för familjens fyra abonnemang. Detta tack vare tipsrabatten, om man tipsar någon så får både den som tipsar och den som blir tipsad 10kr rabatt på sin månadsavgift. Man kan spara surf upp till 100 GB, pausa eller avsluta abonnemanget när man vill. Vimla generösa med extra surf, man får ofta extra surf som gåva till storhelger, vilket jag inte har varit med om hos andra operatörer.

Dessutom har de just nu ett erbjudande till alla nya kunder som ger 75% rabatt de första två månaderna plus 30 GB extra surf utöver tipsrabatten som man får via tipslänken Beställ mobilabonnemang snabbt och billigt - Vimla