Bästa sättet för en snart 18 åring att bygga en bra grund

Jag ber om ursäkt om jag är i fel ämnes-grupp men jag tänker att det är bäst att fråga folket här inne som säkert delar samma intressen och bryr sig om sin ekonomiska framtid, kan man bli ”rik” eller snarare miljonär genom vanligt arbete och jobb? Vad ska man satsa på? Spelar personligt intresse någon roll? Har talang stor betydelse eller är de ork/disciplin och konsistens att uppnå något? Jag är snart 18 år om en månad och går mitt andra år i gymnasiet, jag pluggar ekonomi och har snittat B i varje ämne och kommer nog få bra med merit men vad är smartast att plugga vidare till? Ekonomi kandidat eller något annat specifikt? Vad är goda vanor att ha för att kunna bli förmögen? Finns det viktiga böcker eller experter ny önska ni hade koll på när ni var i min ålder? Vad är saker och ting ni önska att ni gjorde och hitta vid tidig ålder? Är det värt o skaffa att jobb på Ica t.ex medans man pluggar på gymnasiet för att få lite kapital att investera eller är de små slantar som inte gör någon skillnad? och bör man satsa på sin utbildning och utveckling istället? Jag har haft de lättare för mig i skolan när de kommit till ekonomi av alla sorter, redovisning o bokföring o liknande, jag tycker de är intressant och är de viktigt eller finns de andra områden man bör satsa på? Vad är saker ni hade undvikt samt lagt tid på om ni vore i min ålder? Sorry om texten är för lång eller är i fel grupp men rent kortfattat vill jag bara veta det ni hade önskat att ni gjorde vid tidig ålder för att kunna uppnå en stabil o förmögen framtid.

1 gillning

Träna… bygg en bra fysik… Kunskap… kunskap är makt… skapa ett månadssparande… lär dig hur börsen funkar… glöm inte det sociala… omöjligt att få som lite äldre… välj inte vilken brud som helst… bruden är vad makes you eller breaks you… glöm allt annat, de är oviktigt…

4 gillningar

Att dela in text i stycken när man skriver.