Under blackweek köpte jag den här tvättmaskinen från Samsung och är supernöjd.
Autodosering har en tendens använda flyttande tvättmedel
Ångfunktion
1400 rpm
App funktion med Smart thing
Under blackweek köpte jag den här tvättmaskinen från Samsung och är supernöjd.
Autodosering har en tendens använda flyttande tvättmedel
Ångfunktion
1400 rpm
App funktion med Smart thing
Ångfunktion (på vår maskin heter programmet Steam refresh) använder vi jättemycket. Bra för allt som är lite rynkigt samt att fräscha upp stickade tröjor. Guld värt!
Låter bra. Vad heter maskinen?
En av fördelarna med Asko där man slipper gummibäljen.
Vi köpte en Bosch serie 6 förra året. Tror det är deras mellansegment. Är jättenöjda med den. Den är tyst, rymmer 9 kg och autodoserande. Det är så skönt att slippa hälla upp tvättmedel varje gång.
Min son har en sådan i sin lägenhet och han tycker det är totalt värdelöst eftersom det tar sån tid, totalt typ 7 timmar så man hinner max med två tvättar även om man börjar på morgonen. Tvättmaskinen är blockerad under torkningen.
Det låter extremt långsamt. Skulle bli tokig
Har man plats så bör man ha en av varje. Alternativt kan man ha en vanlig tvättmaskin och en kombi, men då måste den vara snabbare än 7h. 3-4h låter mer rimligt att acceptera.
Jag använder torktumlare var 3:e eller 4:e tvätt som mest.
Oj det lät ju najs! Så det finns ingen gummibälg man behöver rengöra alls?
Nope.
Steel Seal™ Tvättmaskin - W2084C.W/3 - ASKO
Bild från hemsidan:
Det är Asko semi-pro/pro modeller som kostar en slant. De är gjorda för att användas hårt och ofta på t.ex frisörer eller andra små företag med div kem i sin tvätt och kör därför utan, balnd annat, bälg i gummi.
Minns inte vad deras insteg ligger på numera men de låg runt 20 för ett par år sedan när jag kikade på dem.
Då har han nog antingen en dålig modell eller trycker han den för full. Min tar normal tid, om man inte laddar den för tungt. Ca 1,5+1,5h.
Bästa är också att man har samma typ av material i. Blandar man tex tjocka handdukar med lakan blir det inte så bra torkat.
Är väldigt nöjd med den vi har, gillar att kunna gå hemifrån och så är det klart när man kommer hem. Vi har dock en modell som inte finns längre:
Jag betalade 13000 kr för min Asko med autodosering och ångfunktion på Gränsbygdens köpcentrum.
Är du nöjd med Asko? Blir den skitig på något sätt slm behöver underhållas eller är dne helt underhållsfri?
Vet inte riktigt vad du menar. Hur skulle den bli skitig?
Men ja än så länge är jag väldigt nöjd.
Många program att välja på, men man kan också lägga till favoriter som hamnar först i listan på programvredet.
Har haft tvättmaskiner från både Bosch och Miele. Visst är Miele bra och rejäla men de kan gå sönder de med - min gick sönder efter 12 år. Jag köpte då en Bosch serie 6 och märkte att det hänt en hel del positivt på de 12 åren när det gäller ljudnivå mm och även om de kanske inte håller lika länge så kan du säkert hitta dem för mindre än halva priset av vad en Miele kostar. Tänk också på att Miele-maskiner väger rätt många kilo mer på gott och ont.
Verkar gå att få för 10 i alla fall (9990:-)
När jag var yngre jobbade jag med att installera vitvaror. Då bestämde jag mig som 19-20 åring att en dag ska jag också ha en ”pelartvätt” med mielemaskiner. Mycket pga allt bra jag hörde från kunder och mielekunder var verkligen trogna märket. Bytte ofta miele mot miele och det var inte ovanligt med 30+ år gamla maskiner.
Spola fram tiden 15 år. Har precis köpt radhus och går in till en återförsäljare och börjar prata med en försäljare.
Det visar sig att vi har gemensamma bekanta från tiden jag jobbade i ”branschen” och vi står och pratar bra en stund och jag berättar vad jag vill köpa.
Då berättar säljaren att miele är inte vad dom en gång varit, tyvärr. Kvalitén försvann när dom flyttade tillverkningen till Poland.
Nu är det Bosch som tagit över och från modell 6 tillverkas dom fortfarande i Tyskland
Jag åkte där ifrån med två Boschmaskiner
Som kostade ungefär hälften av det jag tänkt betala.
Obs jag gjorde ingen faktakoll av det säljaren sa och vår Bosch tvättmaskin har strulat en del under dom 5 åren vi haft den.
Vi har den här tvättmaskinen och kan inte rekommendera tyvärr. Vår 3 års garanti gick precis ut och lagom till det har både trumman typ rasat för det låter som ett skepande ljud samt luckan läcker vatten. Vi kontaktade service som ville ha 10,500 kr innan rot vilket är mer än vad en ny maskin kostar. Hittar dom inte felet debiteras ytterligare 1300 kr per timme. Kommer absolut inte rekommendera Samsung och kommer välja något annat när vi nu köper en ny!
Det är sant, flyttat sin tvättmaskinsproduktion till Polen sen 2019.