Läste just om fönsterputsrobotar som faktiskt ska fungera.
Stryka skjortor är bland det tråkigaste jag vet men det slår mig att kanske är 2025 året då mänskligheten löst detta med en robot som faktiskt gör jobbet?
Pris är snudd på oväsentligt. Någon som har en? Dvs ngn slags manick som förvandlar mina skrynkliga skjortor till något propert utan att jag själv manuellt behöver stryka varenda cm2.
Ja, jag vet att strykfria skjortor finns. Nej, jag bor tyvärr inte nära en kemtvätt.
Strykfri skjorta med skjortprogram med låg centrifugeringshastighet fungerade nästan lika bra. Ångprogram snäppet bättre, men det är inget jag hade innan jag behövde köpa en ny tvättmaskin något år sedan. Har inte hunnit testa icke-strykfri skjorta och ångprogram, hade redan en hel uppsättning strykfria skjortor och har inte behövt byta ut dem än.
Jag har en ovanlig kroppsform, och är kräsen kring materialval/färger, och det är svårt nog att hitta vettiga skjortor ändå utan att lägga till ännu en till kravspec ovanpå
Jag har börjat flukta med att köpa skräddarsytt och det är väl vägen att gå antar jag.
Den tar bara en skjorta åt gången, med mycket manuell handpåläggning mellan varje skjorta. Alltså vill du nog använda en sån här precis innan du ska använda skjortan, inte att köra 20 efter varandra när du tvättat.
Däremot är den stor och ful så du vill inte ha den i sovrummet eller klädkammaren utan snarare tvättstugan (om du har en står sådan), men då måste du springa dit för att lämna skjortan och sen hämta den igen, precis innan du ska iväg.
Jag är nyfiken på den så hojta gärna hur det går.
Annars är jag väldigt nöjd med strykfria skjortor. Kör låg centrifug och helst ångprogram. Programmet återfinns i såväl tvättmaskin som torktumlare. Jag har det i båda mina maskiner från Bosch och är nöjd med dem.
Har du kollat upp tvätttjänst med strykning? Har du många skjortor så du kan fylla en tvättpåse med enbart dem så kan det nog landa på ok månadskostnad.