Skjort-stryknings-robot?

Bor i obygden men kanske är det möjligt ändå. Ska kolla upp!

1 gillning

Jag har bara kört ångtricket med dusch på hotell, där fungerar det onekligen rätt bra. Av någon anledning har jag inte tänkt på att testa ånga hemmavid XD bra förslag!

Vi köpte nya bosch förra året. Ska kolla instruktionerna.

Eller använd T-shirts :grinning_face:

3 gillningar

Hmm har aldrig strukit en skjorta, behövs det?

Spännande tråd. Jag hoppas också på att någon här ska komma med en grym recension av nåt man kan köpa. Funderar annars på att låta städfirman stryka också.

1 gillning

Ja… Det behövs sannerligen

1 gillning

Har du testat en steamer? Det blir inte perfekt resultat, men bra nog i mitt tycke.

1 gillning

Kolla in en Laurastar. Så mycket bättre än vanliga strykjärn.

Den här har dykt upp på Kickstarter, men det verkar vara dåligt med recensioner än. Känns som att det lätt skulle bli veck där man viker in ärmarna.

Einsen: The Future of Ironing. Automated by Einsen — Kickstarter

Wow det finns en CPU i!

Skämt åsido, intressant men som du säger, innebär inte detta bara att jag måste platta till åbäket(skjortan) först? Och hur blir det med knapparna? Oklart

Låter intressant, de verkar ha många olika produkter var det någon särskild modell du tänkte på?

Enig här, steamer blir sjukt bra. Knepigt med tjocka flanellskjortor men för vanliga biznizskjortor är det kanon

2 gillningar

Jag kan rekommendera en Tefal Aerosteam. Den “suger åt sig” tyget samtidigt som den ångar det. Otroligt mycket trevligare än att krångla med strykjärn.

1 gillning

Tack, jag ska kolla upp den !

1 gillning

Rekommenderar att måttsy skjortorna på nätsajt så får man både med rätt mått och i valfritt tyg. Numera går det att välja strykfritt tyg har jag sett. Jag gick dock nuts för 14-18 år sen och köpte totalt 40 skjortor så väntar ut att några till slits ut innan jag köper en ny omgång. Tror jag är nere på 12 hela och några som bara används på webmöten hemifrån.

Tailorstore.com har jag köpt skjortor på. Finns kanske andra sajter som är bra nuförtiden.

1 gillning

Att ha 40 måttsydda skjortor är för övrigt en bra motivation till att hålla samma kroppsform..

3 gillningar

Tack, det ska jag titta upp.

Vi har en LG Styler (den mindre varianten):
LG Styler - Ångklädskåpet för hela din garderob | LG SE

Den används flitigt till allt möjligt (inklusive skjortor). Bäst resultat med strykfria skjortor så klart, men fungerar med vanliga också.

Den vi har tar bara tre skjortor åt gången (möjligt att man kan köpa till två galgar till för att köra fem. Edit: det är bara S5BB som kan ta fem skjortor). Styler har en byxpress funktion också (oavsett storlek),

Utöver detta så kör vi mycket sängkläder, filtar, kuddar osv med hygienprogrammet. Styler har inte bara ånga utan ånga + en skakfunktion som slätar ut en del.

Senaste bytet av tvättmaskin innehåller även den ånga, men har inte testat. Skönare att få dem ur stylen (funktionen Night Care rekommenderas varmt).

Inte billigt i inköp, men vem bryr sig? Skulle jag köpa idag (och fick plats) så skulle jag gå på den större varianten. Vi har spegelglasvarianten.

1 gillning