Mitt försäkringsbolag ger ingen rådgivning, men de betalar ev. advokat kostnader sa de. De tyckte jag skulle ringa banken o kolla status!
Pratade med banken idag, de har aldrig fått in någon bedrägeri anmälan påstår de, de väntar på att vi ska skicka in den. Vet att vi har skickat den, antingen har posten slarvat bort den eller banken!
Lite konstigt att de inte hör av sig av de inte får in några papper, kontot är fryst, det borde ligga i deras intresse att bevaka det!
Då var det ju bra att du hörde av dig. Banken diarieför all inkommande post, nästan som en statlig myndighet. Mitt stalltips är därför PostNord.
Visst är det konstigt att de inte har reagerat. Samtidigt, bankens obeståndsavdelning har mycket att göra, speciellt i dessa tider. Det är då lätt hänt att ej akuta saker skjuts på framtiden.
En tanke. Förhoppningsvis löser det sig med banken. I annat fall, kolla med ditt försäkringsbolag om din försäkring täcker eventuell juristkostnad vid tvistemål.
Lycka till!
Skicka en kopia i pdf via deras meddelandesystem i deras internetbank och om de vill ha papperskopia skickar ni en sådan också. Hänvisa då att ni även skickar på papper på nytt
Skicka rekommenderat brev.
Dyrt som tusan. Logga in på din internetbank och bifoga en fil med ditt brev.
De kräver att man skickar med posten, digitalt är inte ok tyvärr
Tack!
Har kollat med försäkringsbolaget, de betalar advokatkostnader men inte rådgivning
100 gram brev , rekommenderat kostar 98 SEK på PostMord.
Ta reda på vem som skall ta emot brevet genom att kommunicera med banken så löser det sig.
Man lär sig något nytt (nästan) varje dag. Själv hade jag gått till banken och lämnat över brevet personligen.
Tyvärr ligger banken 50-60 mil bort…
Jag skickade för 1 vecka sedan och ringde idag som banken tyckte att jag skulle göra för att kolla om det kommit fram!
Men idag hade min fullmakt försvunnit hos dem, den fanns där för 1 vecka, de kunde inte se att jag haft en fullmakt hos dem en gång
Så då kunde de inte berätta om brevet kommit fram eller inte!! De undrade varför jag ringde, de hade inga anteckningar på något om att jag ringt eller nåt…
Kontentan var att jag skulle avvakta bara…
Bad min fru ringa nu, banken säger att hon inte är borgenär/ medlånare på något lån alls!
Låter väldigt positivt, även om vi inte fattar något vad som händer!
Du menar borgensman.
![]()
Enligt en undersökning gjord av Skatteverket 2006 var ordet borgenär svenskans mest missförstådda ekonomirelaterade ord – 93 % av de svarande trodde att ordet betydde borgensman
Källa: Borgenär – Wikipedia
Ja borgensman
Idag kom det ett brev från banken, ärendet nerlagt utan någon förklaring eller någon kontakt med oss.
Yippie ![]()