Belåna räntefond

Vad säger att de säljer av proportionellt om de har utflöden?
Men nu håller jag bara på problematiserar .. .du bör inte svara.

1 gillning

Jag tror helt enkelt man ska se högräntefonder som ett mellanting mellan korträntefonder och aktiefonder, både i risk och i avkastning :slight_smile:

1 gillning

Jag vet inte hur länge du hållt på, men innan botten efter covid såg det inget vidare ut?

Ja högräntefonder ska väl ge några procent över korta räntefonder och åren innan covid var det minus-ränta om du minns. :slight_smile:

De är inte till för att slå aktiefonder, utan för att ge lite högre avkastning än korträntefonder till lite högre risk

Min favoriter Lannebo och Carnegie har gett 26 och 21 % avkastning på 3 år. Det är väl rätt trevligt. Skulle räntan gå ned till minus igen skulle jag nog inte äga räntefonder dock.