Vad säger att de säljer av proportionellt om de har utflöden?
Men nu håller jag bara på problematiserar .. .du bör inte svara.
1 gillning
Jag tror helt enkelt man ska se högräntefonder som ett mellanting mellan korträntefonder och aktiefonder, både i risk och i avkastning ![]()
1 gillning
Ja högräntefonder ska väl ge några procent över korta räntefonder och åren innan covid var det minus-ränta om du minns. ![]()
De är inte till för att slå aktiefonder, utan för att ge lite högre avkastning än korträntefonder till lite högre risk
Min favoriter Lannebo och Carnegie har gett 26 och 21 % avkastning på 3 år. Det är väl rätt trevligt. Skulle räntan gå ned till minus igen skulle jag nog inte äga räntefonder dock.

