Jobbar idag i Norge och kommer gå på ett schema där jag arbetar i snitt 10-13 dagar/månad det ger 18 dagar ledigt och en lön på ca 25-30.000 i månaden.
Kommer eventuellt börja jobba i Sverige, bonusen på detta jobbet i Sverige är ju att jag kommer kunna ha med min hund på jobbet, nackdelen blir ju att jag då jobbar 22 dagar istället/månad.
Lönen när du ligger ute o kör lastbil är ju mellan 35-45.000 efter skatt så blir ju ganska extrem skillnad.
Kör lastbil,
Det ena ger ju mig mer tid till att börja vara mer aktiv på börsen på ett helt annat sätt, nackdelen är ju pengar.
Fördelen med det andra är ju att jag kommer kunna lägga in mer pengar och på så sätt snabbare komma närmare miljonen.
Hej Pontus, Pontus här!
Går de inte kombinera utan det är antingen eller så hade jag valt alternativet som ger uppåt 45k netto. Du är 25 år så jag antar du har energi och inte behöver 18 dagar ledigt. Skillnaden det kommer göra för din ekonomi med ränta på ränta, mindre lån på bostad osv är enorm.
Ladda upp på söndag kväll med podavsnitt mm för hela måndagen. Upprepa. Kör på
Helt omöjligt att försöka svara på. I mina öron låter det självklart med Sverige i detta fallet. 45k netto låter lite väl extremt som anställd lastbilschaufför i Sverige, som 25 åring. Ifall detta ens är sant så vad är det att fundera på?
Hade tagit jobbet med mer ledigt och mindre lön om det inte är så att du pga levnadskostnader måste ha högre lönen. Sedan hade jag nyttjat tiden till annat, utforskat andra möjligheter att tjäna pengar på. Utforska möjligheter att starta eget, läsa på om saker som intresserar som du kan ha nytta av, aktivt investera etc.
För att få ut dom pengarna som lastbilschaufför så låter det som mycket övertid, vilket jag inte hade prioriterat.
Tiden i lastbilen kan ju användas till att reflektera på kommande steg i livet. Som nån annan sa att flytta in pengarna i en billig fond den 25:e går snabbt, du hinner det