Beslutsångest kring ny arbetsgivare (Klarna)

Det är såklart olika för alla antar jag. Men… jag liksom mina kollegor/vänner har runt 100”/mån + bonus (25-40% av årslönen) + optioner/RSUer (som såklart kan slå hur som helst men jag själv fått ut runt 1m av senaste åren). Kan ju även nämna att jag saknar högskoleutbildning vilket även de flesta av mina kollegor gör.

Det som skiljer mig mot trådskaparen är att jag stannat länge på varje jobb (för länge mest troligt) och aldrig brytt mig om karriären mer än på ett sådant sätt att jag brinner för att bygga bra grejer och inte pallar med massa politik och skitsnack. Nått som många moderna arbetsgivare verkar gilla har jag upptäckt! Dessutom även kollegor vilket gör att jag ofta blir kontaktad och erbjuden att komma och jobba med dem.

Det jag ville få fram var att vilket jobb en tar borde drivas av intresse och passion (eftersom IT-branschen betalar bra så har en lyxen att göra det)

Men… normalt löneläge inom IT!? Nått års erfarenhet som frontend verkar ju ge mellan 30-40, backend 40-50. Och när du har fint CV med schysst titel från nån av bjässarna (typ Klarna!) och +15år i branschen verkar det mer handla om hur bra du är på att förhandla…

1 gillning