Bet. Direkt till kreditkonto Slippa skatt Avanza/Nordnet?

Jag skall sänka min kredit. Jag vill kunna betala av min kredit på Avanza/NN direkt till kreditkontot för att slippa insättningskatt. Hur gör man?

Sökt på forumet men inte hittat något mer än att folk har gjort det men hur? Lyckas ej hitta funktionen på avanza/nn

Tänkte maila NN men har upplevt de som något snorkiga när man mailar en fråga så frågar hellre här! Jag tillhör väl småspararpöbeln i deras ögon:))

EDIT, Sammanfattning tråd:

Avanza: std insättning görs automatiskt till kreditkontot vid brukad kredit. Du drabbas ej av extra insättnings skatt. Smart och klart direkt! Avanza!

Nordnet: sätt in pengarna på ditt AF konto i stället för ditt ISK och gör sedan en intern överföring till ditt kreditkonto så slipper du extra insättnings skatt

1 gillning

När du gör överföring till ditt kontonummer hos avanza hamnar det på kreditkontot, insättning därifrån till ISK sker först när du köper något värdepapper. Det står i någon faq hos avanza, orkar inte leta upp var.

2 gillningar

Är det sant!? Ta mig tusan det har jag alldrig uppmärksammat det är jue helt jäkla perfekt!

Stämmer detta verkligen? Har för mig att degen alltid hamnat på isk konotot och inte på kreditkontot. Fy tusan vad jag börjar uppskatta Avanza mer o mer jämfört med N.N.

Skall testas nu vid löning på månda

Tack Flismaskin!

Jag tror också det är så. Det är åtm min upplevelse på Avanza.

1 gillning

https://www.avanza.se/kundservice.html/1735/insattning-till-kreditkonto
maximal ansträngning :smiley:

1 gillning

Brukar ni swisha in eller kör ni kontoöverföring? Det tar jue flera dagar extra. Vilket häligt forum!

Tack Axr mää

Jag har mest Swishat. Det finns (om jag minns rätt) en direktöversättning från bank också, för större belopp.

:slight_smile:

swish är lite trist med sina beloppsgränser, jobbigt att behöva ringa banken när man ska betala en korv på ungarnas fotboll, för att man använt upp hela kvoten. Så jag brukar spara det till mindre betalningar.

1 gillning

Byt till danske bank där kan du ställa in upp till 40-50tkr / vecka eller nått tror jag. jag brukar swisha typ 20-25 varje månad till isk alldrig stött på gränsen än.

Vissa banker frår man jue fråga varje gång man skall köpa en korv som du säger:))

Ni har gett mig mod att skicka ett mail till NN!

Enligt annan tråd går det inte att betala direkt till kreditkontot hos NN. Fördel Avanza alltså!

Återkommer!