Har sparkonto både i Avanza och Nordnet och Nordnet som är sveriges 2:a största nätmäklare har överföring med Swish till sina sparkonton, Nordnet var först med att införa överföring med swish och nu har Avanza också swish men bara överföring till Avanzas egna sparkonto.
Nordnet har tyvärr inte fått några klockrena betyg på trustpilot men det är inte det jag enbart tittar på när jag väljer sparkonto. Har någon mer medlem sparkonto i Nordnet fär enligt artiklar jag läst på Nätet där dom jämfört Avanza och Nordnet verkar skillnaden mellan dom vara hårfin.
PS: Vad menas med nominell ränta 3,54% hos Nordnet?
Jag kan swisha till både sparkonto, ISK och KF Barn som jag har på Avanza 
Edit: Jag menade sparkonto+ och det gick visst inte 
Ja, det verkar inte gå att swisha in direkt till sparkonto+ men det är väl nästan ett ickeproblem då man kan swisha till Avanzas eget sparkonto och därifrån göra en intern överföring till sparkonto+.
1 gillning
Jag var tvungen att gå in och titta igen, jag fick först upp att det gick att swisha till sparkonto+ också men när jag klickade mig vidare så fungerade det inte 
Inte heller alternativet Trustly verkar fungera till sparkonto+ utan det är banköverföring endast.
Vet däremot inte om det är någon skillnad mellan dom olika samarbetspartners som Avanza använder för sparkonto+ 
1 gillning
Swish funkar i alla fall inte för nedan som jag har på Avanza:
Borgo, Collector, Froda, Klarna, Nordax, Resurs Bank och Santander.
Ja och det tycker jag är bra swish går ju fortare än stånde banköverföring
Det går inte swisha till Avanza +konton bara till Avanzas eget sparkonto.
Om du gör en swish-överföring till “Sparkonto Avanza” eller aktie- och fonddepå kan du därifrån göra omedelbar intern överföring till vilket som helst av deras sparkonto+ samarbetspartners utan fördröjning på vardagar 08:30 - 17:30.
Dvs. gör du det inom de tiderna går det utan fördröjning.
1 gillning
Trustly funkar inte med min bank som är Skandiabanken så därför väljer jag Swish.
1 gillning