Biltips för 18-åring

Man kan absolut klara sig med en billigare bil än 100k. Tänker mest att man, med lite tur, kan klara sig med mindre strul.
Och moppebilen inbringar ca 100k. De är löjligt dyra för vad de är…En ny moppebil ligger kring 170-180k. Absurt…

Haha min var en Nissan Bluebird från 88 :joy::joy:

Elhissar runt om! Och värme i framsätena!

Jäkla fin kärra

Jag byggde in högtalare i en skokartong som låg i baksätet

1 gillning

Som bilintresserad skulle jag vilja råda dig att i första hand låta ungen välja vilken bil han vill ha. En bil man tycker om kör man försiktigt vilket ger lägre underhållskostnader och minskar risken att vara med i en olycka. Vill han exempelvis ha någon gammal Porsche eller Volkswagen kan man ju varna honom för att det kan bli dyrt men annars hade jag låtit honom välja ganska fritt.

Har han ingen egen vilja till vilken bil han vill ha tycker jag ni ska fundera på om han verkligen behöver någon bil.

2 gillningar

Han kanske vill ha kontanter istället :wink: för att satsa i global indexfonden :joy:

2 gillningar

:joy::joy::joy: en lärljunge :+1:t2:

Är detta nåt att satsa på?

Spara lite pengar till reparationer på Jaggan😉

Men det var ju ingen Cab så förlorar lite av cool faktorn :joy:

Ja den såg helt ok ut men jag hade föredragt coupen som har färre mil. Den är mer en ”modern klassiker”. Den du visade var ju mer en helt vanlig praktisk 4-dörrars 3-serien med lite mer mil.

Det är ju i ungdomen han ska ha de ”opraktiska och snygga bilarna”. Sen blir det familj och kombi måååånga år. Då drömmer han sig tillbaka till den där coola coupen som var hans första bil! Då kan han hitta någon med 50-års kris som vill köpa den då den ska säljas. Gissa varför jag sparar på såna här annonser🤪

Dessutom finns det ett värde i att det finns många mil kvar att nöta på om han har den länge. Annars om han har den kort tid finns definitivt ett extra värde i låga mil. Särskilt eftersom den kan passa som ”entusiastbil”. Då värdesätts alltid låga mil.

Det är trevligt att kunna plocka fram olika såna här äldre bilar som exempel vid min rådgivning, eller när man sitter och pratar bilar med bekanta som är bilintresserade.

1 gillning