Undrar om nån vet svaret på denna fråga: Om bolånens bindningstid löper ut idag och jag sen binder dem imorgon, ligger jag på rörligt en dag eller inte då?
Jag hade tänkt binda dem idag. Min bankkontakt sa att jag kunde binda dem på hemsidan och att om det inte blev den rabatten hon förmedlade till mig i fredags så skulle hon lägga in den när jag bundit. Nu satt jag och tänker binda och såg att rabatten som kom in automatisk var långt ifrån den hon gett. Och jag har bara fått de erbjudna rabatterna på telefon, inte i skrift. Blir därav så nervös att binda till fel rabatt.
What to do?
Om nån vill diskutera det smarta eller inte smarta i att binda lån en dag innan räntebeskedet får ni gärna göra det, bara ni har nån input på huvudfrågan
Nej den blir inte låst i 3månader. Det är själva ränteerbjudandet på det rörliga bolånet som korrigeras var 3.e månad. Att binda ska ni mig veterligen kunna göra närsom, sålänge den del ni vill binda ligger rörligt
Gick i alla fall bra att binda idag. Som någon nämnde i chatten igår är det ränteerbjudandet som är bundet på 3 månader, men det går att gå över till bundet när som helst under de 3 månaderna.
Mina kommer aldrig in med ”rätt” ränta i erbjudandet, misstänker att det är något automatiserat, men, när jag sedan bundit är det alltid den överenskomna räntan som dyker upp. Naiv som jag är så tänker jag att banken kommer att lösa det om det fortsätter vara fel, och man påtalar det