Black Week på Savelend

Savlend erbjuder 2 procent i bonus på nya insättningar upp till 200 000 kronor denna veckan.

Funderar på om detta är enkelt sätt att tjäna 4 000 kr eller om det finns en hake jag missar.

Det ser inte ut att finnas någon hake vad jag kan se, du tänker dig att sätta in dessa för att sedan ta ut dom igen efter bonusen har kommit?

Det är tanken. 4 000 kr riskfri avkastning för några minuters jobb borde vara helt ok.

Risken du tar är att tillfälligt låna ut pengar till en oseriös aktör som Savelend.

Jag har haft otaliga problem med dem, kundtjänst som inte återkommer, kundtjänst som inte kan svara för att den enda som kan svaret är på semester, lån som försvinner, lån som borde gett ränta men som plötsligt är återbetalda efter ett år utan en krona i ränta utan att någon kan förklara det, osv.

Nu verkar detta i och för sig vara ett sätt att ta pengar från dem, vilket ju borde vara i sin ordning, men jag har tappat förtroendet för dem efter flera års investeringar och håller på att plocka ut allt eftersom det (eventuellt) återbetalas.

Onekligen ett intressant erbjudande.
https://mailchi.mp/savelend/kvartalsbrev-savelends-vd-om-q2-1685369?e=e4a7f2f102

Det finns ingen hake med de 4000 kr, däremot kanske en liten med de 200 000 kr.
https://os.savelend.se/hur-det-fungerar/investera-pengar

Vad är haken med de 200 000 kr? Jag kommer, givetvis, inte låta savlend låna ut/investera pengarna, utan fortast möjliga ta ut dom igen.
Från länken du angav ovan “Alla pengar som inte är utlånade går att ta ut.”

Vid tidigare erbjudande har det varit så att bonus enbart utgått om pengarna har investerats. Gör gärna ett inlägg nästa månad och berätta hur det gick.

Pengarna måste vara insatta i minst 6 månader, annars går man miste om bonusen.

Återkoppling:

Jag fick efter en vecka 2 % bonus på min insättning, utan några krav. Tog omedelbart ut de insatta pengarna somt bonusen och de är numera på mitt konto.

Så kan vara värt att pröva nästa gång Savelend har motsvarande erbjudande.

Ganska så säkert kommer de att kräva dig på 2000 eftersom pengarna inte var investerade i 6 månader.

Var hittar du kravet om insättning på 6 månader? Har letat utan att hitta.