Hallå
29år och Arbetar idag som projektledare på en kommun inom mark och anläggning med en månadslön på 41.200kr.
Har ingen utbildning efter gymnasiet och har vart på nuvarande arbetsplats i 6 år.
Jag har lyxen att kunna styra helt och hållet hur jag arbetar, hemifrån eller på kontor. Komma och gå som jag vill, ta ledigt med kort varsel om det är fint väder om arbetet tillåter det vilket det ofta gör.
Har även lyckats få jour vinterhalvåret denna ger ca 3700kr brutto i månaden utslaget på 12 månader. Utöver det tillkommee övertidsersättning okt-april, grovt räknat allt emellan 10-40/h månaden á 600kr/h så det kan ge en bra slant.
Nu har jag blivit erbjuden en gruppchefsroll med 50k/mån, på ett kommunalägt bolag, kan säkert få någon tusenlapp till. Skall va chef över 9st medarbetare som jag idag redan vet vilka det är och har daglig kontakt med via nuvarande arbete. Finns även här möjlighet till jour året runt.
Hade lämnat högre löneanspråk men detta var det erbjudande jag fick.
Vet vilket arbete som väntas då det tidigare varit en arbetsledaroll där jag haft daglig kontakt med personen som hade tjänsten då men nu utökats med personalansvar.
Fördelen med nuvarande jobb är att det oftast är lugnt, behöver inte stressa så mycket, lägger upp arbetet precis så som jag vill, ingen chef som kommer in och lägger sig i, fullt förtroende i det jag gör, komma och gå när jag vill, lägga upp arbetstiden hur jag vill på dygnet i princip.
Nackdelarna är väl att jag är sjukt trött på jobbet, börjar tycka det är tråkigt, ingen möjlighet till utveckling eller klättra uppåt på många år.
Fördelen med nya jobbet är ju såklart lönen, få prova på chefsrollen, något nytt, möjlighet till mer utveckling. 72 timmar arbetstidsförkortning.
Nackdelarna är mindre flexibelt jobb, mer ansvar, osäkert om chefsroll är något för mig, personalansvar? Bortförhandlad övertid emot 5 extra semesteedagar.
Så vad säger ni?