Blow my...others mind herrparfym

Perfekt. Några sprut på halsen innan man går till jobbet. Respekt.

1 gillning

Skäggoljan, bara torka händerna på ev överskott på bröstet. Går hem hos alla.

Dior Sauvage var jag sugen på att testa för att jag gillar Johnny Depp och han gör reklam för den.
När jag fick se prislappen var jag inte lika sugen längre…:rofl:

1 gillning

Haha förstår vad du menar men jag har inte märkt av den bieffekten ännu :joy:

1 gillning

Varsågod, här kommer lite perspektiv :wink:

Jag handlar på Notino, Kicks, Computersalg och i undantagsfall Ebay. På Ebay har jag köpt de arabiska klon-parfymer som jag inte kan få tag på i de vanliga affärerna. Jag har också köpt på Amazon någon gång, men jag är orolig att jag fick tag i en förfalskad parfym där.

1 gillning

Jag gillar också Depp, men han ser ju snarare ut att lukta lite uteliggare nuförti’n…

Du kan köpa Prada Luna Rossa Carbon istället, den kostar hälften så mycket men luktar likadant i min mening. Själv köpte jag den för tvåhundra som en tester, men nu har den tyvärr gått upp i pris.

Om man vill ha en som funkar när som helst, så rekommenderar jag denna.

2 gillningar

Jag tycker Floris har trevliga dofter.

Ett tips som jag tror inte varit uppe är att köpa ett flertal prover, brukar finnas i små kapslar gratis eller för en billig peng och sedan prova vad som passar.

1 gillning

Du menar väl ”siuuuuu”? :joy:

How to kliva på tunnelbanan like a CR7.

“Tom Ford Mandarino Di Amalfi får dig att lukta som en vandrande mandarin”

Åh, älskar citrus! Måste testas, antingen till mig eller maken!

Använder 3 olika parfymer men av samma märke dom är dom bästa tycker jag Armani.

Armani - Acqua di Gio Homme. Lite lättare inte så stark

Armani - Acqua di Gio Profondo

Mellan stark doft

Acqua di Giò Absolu

Stark doft men riktigt fräsh gillar alla 3 hade den första många år men hittade o gillade dom nya också.

Bästa deo Hugo Boss Hugo Man Deostick 75ml.

Mina tips till er.

1 gillning

Parfums de Marly Layton är min personliga favorit men den och Creed Aventus är nog de som fått folk att stanna upp och fråga vilken parfym det är.

2 gillningar

Aqua di Gio använde jag på 90-talet. Klassiker

2 gillningar

Creed - Millesime imperial.
Tom Ford - Tuscan leather.
Vilken som helst från Maison Francis Kurkdijan.

Dessa vänder sig folk om efter och frågar till och med.
Men viktigt att testa, olika dofter kommer fram olika mycket på olika personer.

3 gillningar

Efter massa testande kom jag hem med en Sauvage elexir från Dior. Väldigt kort testperiod på en helg än så länge. Men två stycken “-Vem är det som luktar så sjukt gott” på samma kväll är ändå en bra början.

6 gillningar

Många verkar ha hamnat på fel fora. Bilar för flera hundra tusen och parfym för tusenlappen!

Ge mig lite förslag på bra kopior på kända dyra herrparfymer.

Vet inte vad du menar med fel fora.
Forumet är till för dem som vill bli rika och göra den resan tillsammans med andra. Det innefattar både hur man kan spara sig rik och vad man vill göra med pengarna när de blivit fler.

Jag skapade tråden för att jag själv har dålig koll på parfymer och vill få tips på sådana som givit komplimanger från omgivningen. Både högt och lågt prissatta.

Så förslag på kopior är också välkommet. Men om ni har extremt dyra parfymer om är fantastiska så dela med er av dem också. Sen är det upp till var och en att bedöma vilken prisklass man tycker det är värt.

2 gillningar

OT.
Men forumet är till för alla på resan mot ett rikare liv. Inte bara dem i början eller slutet på den. Därför hittar du trådar på allt från hur man spar in på kaffe till dyra kaffemaskiner. Billigaste bilarna till dyra sportbilar. Och mycket däremellan. Och en del prioriterar sparande på en sak för att kunna spendera på något annat. Att lära sig inspireras och glädjas istället för att provoceras av andras framgångar och val är en del av resan.

3 gillningar