Ni vet en såndär parfym som får folk att vända sig om på stan och som ni får komplimanger för varje gång ni har den på.
Har ni hittat nån sån?
Vi gillar alla olika såklart. Jag har ju några jag själv tycker om. Men märker ingen vidare reaktion från omgivningen. Och behöver jag fråga folk vad de tycker har den ju ändå missat sitt syfte.
Så jag tänkte höra om ni har några som ni faktiskt brukar få god feedback på från folk runt omkring.
Förtydligande:
Tråden är till för att de som gillar parfymer ska kunna utbyta tips om olika dofter.
Tycker du inte om parfymer, tycker de är förstarka eller föredrar utan så går det bra att starta en egen tråd om det.
Helt ärligt, om det så stark lukt (eller doft ifall parfymen gillas) så att folk vänder sig om på stan och kommenterar så har personen alldeles för mycket på sig. Det är nog oftare obehagligt än behagligt för omgivningen.
Hoppas dock du hittar din favorit - och använder den med måtta. Den ska anas…
Jag menar inte att jag ska lukta som ett parfymeri som får hela kvarteret att vända sig. Räcker med en svag doft som får närmsta 2 metrarna att fundera på var den goda doften kom från och upptäcka att det måste var från mig.
Halvt on topic men jäklar i min låda vad parfymer har genomgått inflation
Brukar köra på Hugo Boss Original 100 ml som kostade ~400 för två år sedan. Idag ~700 (!). Inte så värst unik doft egentligen men den har alltid uppskattats.
Jag har kört Acqua Di Parma Mandorlo di Sicilia i över tio år. Fantastisk doft. AdP har många riktigt bra dofter. Från ljust som den jag bär till mörkare dofter som läder och trä för den som vill äga rummet.
Jag uppskattar oparfymerade karlar, ärligt talat, har blivit mer och mer doftkänslig med åldern, i takt med att jag själv använder mindre och mindre parfymerade produkter överlag.
Däremot är det ju viktigt att betänka att parfym luktar olika på olika individer, vad det nu beror på (hudkomposition, kroppsvärme?), och vi som ‘ska lukta’ har ju också olika preferenser.
Önskar dig lycka till, du lär garanterat få många tips!
Jag har aldrig vänt mig om efter en man pga bra parfym (men för mycket…). Däremot kan jag vända på huvudet för att se det jag uppskattar igen pga frisyr (har en jag är svag för), hållning, utstrålning, kropp (vältränad), rörelsemönster, klädsel.
En man på mitt jobb tidigare fick alla kvinnor att stoppa ut huvudet när han gick i korridoren i en fin blandning av hållning, utstrålning, rörelsemönster och kläder (hans fru var inköpare på en klädbutik…)