Böcker om utdelning

Hej.

Jag har läst följande böcker om utdelningsaktier och utdelningsstrategier. Nu letar jag efter fler. Tipsa gärna. De som är högst upp i listan är bäst, enligt mig.

1. Vägen till din första miljon, Tobias Schidlfat
  2. The Ultimate Dividend Playbook, Josh Peters
  3. The Little Book of Big Dividends, Carlson Charles B
  4. Dividends Still Don’t Lie, Kelley Wright

Hernhag har väl en bok om det med?

1 gillning
1 gillning

Det där är inte en bok @Nullvarde. Vill man läsa böcker och tillskansa sig information ska man kunna få hjälp att hitta böcker.

2 gillningar

Ok, nu kanske detta kommer att kännas som ett personligt påhopp, men….

Kan vi SNÄLLA låta folk diskutera strategier och investeringar som inte är globala indexfonder utan att någon förståsigpåare ska komma in och påpeka hur fel det är? Jag blir så förbannat trött på att alla ”avvikande” tankar och diskussioner inte kan få pågå i lugn och ro. Det är ett flertal här jag vet stör sig på detta och jag tycker att forumet förlorar mycket på att en viss skara ständigt ska in och förklara allt om indexfonder och valutapåverkan oavsett ämnet. Om någon frågar om böcker om utdelningar så kan väl för bövelen diskussionen hålla sig till det. Gillar du inte utdelningar så kan du gå och drälla i övriga 95% av forumtrådar där de renläriga härjar.

Ffs

8 gillningar

Det var en kort post som tillförde den fakta som behövdes, utan onödig text eller attityd. Den kan vara där som kontext och så kan diskussionen fortsätta med den brasklappen på plats.

Men nej, nu måste den diskuteras i hundra inlägg.

Självsabotage, kallas det.

1 gillning

Ja han har nog några böcker om det. Jag har inte läst nån av dem faktiskt. Får ta och kolla in den. Vilken är att föredra? Jag har hört att de är lite upprepning av varandra.

Ben Felix/Rational Reminder anger dock sina källor, så tittar man i description för deras avsnitt så hittar man MASSOR att läsa om ämnet de gick igenom.

Leta upp ett RR-avsnitt som gör en deep dive på ämnet så får man både en bra muntlig genomgång plus mycket att läsa.

1 gillning

Tänkte framför allt på denna: