Glad jag fick en länk hit till denna tråden från en annan boktråd. Tack för det @Anonym!
Oh ja, den är fantastisk!! Den hoppas jag många fler lägger händerna på!
Ja, det finns många fantastiska böcker nämnda i denna tråden för den delen.
Älsk på böcker! (94 böcker lästa hittills i år (utan Goodreads hade jag inte haft koll).)
2014 bloggade jag på temat böcker som gjort skillnad fast är inte säker om ngn av de böckerna skulle platsa i denna tråden, fast jo.
Just nu är jag dock som mest uppfylld av Ishmael av Daniel Quinn, och de två efterföljarna The Story of B och My Ishmael, som sannerligen påverkat mig enormt. Läste Ishmael när den kom för 25 år sedan eller nått och minns bara ATT den påverkade mig men inte riktigt varför… förrän jag läste om den i januari. Sen dess har jag läst om den ett par ggr till i år och likaså de två andra. My Ishmael är favoriten av dem alla. Serien handlar i princip om varför den kultur vi alla lever i ställt till det sådant för oss och ger bra med tankespjärn på vad vi kan/behöver göra för att inte köra oss själva och många andra arter rätt ner i avgrunden.
Då trycker du på SVARA-pilen i det inlägg du vill besvara, och INTE SVARA-knappen längst ner UNDER tråden.