Själv anser jag att jag som anonym kan vara mer öppen och ärlig med vad jag gjort, gör och tänker göra och även med hur mitt liv inkl finanser ser ut.
Sen är det upp till andra att tro på det eller inte.
Självklart vill du eller jag inte fläka ut våra privata affärer på internet. Men vill man sälja en bok eller ha någon form av uppmärksamhet till sitt reklam-influencer-instagramkonto så är det ju precis anonymiteten som är problemet.
En snubbe med massa bilder på palmer och overifierade miljoner på sitt Tesla-innehav ger jag inte mycket för, även om han har ett fett najs alias som alla fjortonåringar ser upp till.
Precis min poäng också, men jag kanske uttryckte mig lite luddigt.
Ok, övertolkade “dessa sammanhang” till att även täcka forumet här.
Annars håller jag med om det ni skriver.
Allt jag läst om den personen kommer från inlägg här på RT. Inget med det jag sett här har skapat nyfikenhet så att jag kollat upp personens olika konton eller försökt förstå hur han investerar.
En anonym “kändis” som påverkar andra hur de ska investera ser jag endast negativt på.
Om folk gör som han och förlorar sina pengar så kommer han inte ta något ansvar för det och kanske inte ha nån empati för de som förlorat sina besparingar
Han saknar helt enkelt “accountability” och kan gömma sig.
Jag är anonym, men jag försöker inte få folk att tro att jag är en investeringsguru och vill inte att nån köper / säljer exakt det jag har och jag har medvetet mörkat mina siffror i olika grafer och texter.
Med tanke på hur det gått för mig i år skulle jag kanske fungera som avskräckande exempel 
Har följt honom rätt länge på instagram. Från början var det inte så mycket “skryt” som det nämns om här i tråden - tror det har kommit med tiden då läsare vart nyfikna på hans livsstil då han är minst sagt förmögen. Som jag förstår det har han tidigare arbetat med Fredrik Eklund (mäklaren). Han verkar genuin, tycker jag, och rolig att följa. Han visar transparant upp när det går bra och när det går dåligt för hans innehav. Som väldigt många andra instagram-konton så är det Tesla dom avgudar. Ska bli kul att se hur det går för dessa personer/konton framöver.
Nja. Det du visar är en bild som 100miljonersmannen postat på sina sociala medier. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att ”mannen” faktiskt presterar såhär.
Jo, man får nog vara lite kritisk. Men jag tycker ändå han är kul att följa. Han verkar äkta och han visar både uppgång och nedgång.
Sen är han förmögen, med allt han visar upp i form av villa i spanien, en Lamborghini, en Tesla och en massa annat. Och han har en förkärlek till Opti av nån anledning. Men det finns ju dom som förspråkar Lysa också… 
Och visst håller jag med om att hans portfölj är spretig.
I princip alla dessa investerar-konton är sponsrade av opti. Lysa har jag nog bara sett hos Janne och eventuellt nån på tiktok…
Betalar väl honom bättre än lysa kanske. Är glad att Jan verkar mera säga sin åsikt vad han tycker och inte vad som betalar bäst.
Det var lite av min tanke. Minns inte om han är öppen med att han är sponsrad av Opti.
Jaja, Lysa ftw! 
Tack. Ja, tyvärr slår lysas policy om låga kostnader även in på deras marknadsbudget. De betalar helt klart sämst av alla. ![]()
Detta låter i mina öron som kalas, jag vill ju inte betala högre avgift för att de ska kunna betala influensers mer ![]()
Så är det kanske. Eller så är det korttidshyrda prylar, det är ju fullständigt omöjligt att veta faktiskt.
Ungefär som kidzen som bränner hela McDonaldsårslönen på att hyra en Lamborghini och bränna runt med i tre dagar på tennisveckan i Båstad.
Praoa heter det 
Nu är du lite väl skeptisk tycker jag. Är det lite jante som lyser igenom?
Han är väl en av få som faktiskt visar att han har stålar, genom att visa både hus, bilar och konton.
Det är ju det hans följare vill se. Då är det ju mera märkligt hur
Arne Kavastu och Marcus Hernhag exempelvis har så stora följarskaror och ses som gurus där man faktiskt inte vet ett skit om dom verkligen har några pengar alls. (Jag gillar dock båda men är exempel)
Aftonbladet fick iaf logga in på kontot och styrka innehaven innan årsskiftet. Tror någon länkade en artikel till DN i tråden här innan där de också kunde bekräfta innehaven. 100miljonersmannen: Så blev jag rik
Så man får nog tro att det stämmer hyfsat iaf. Sen kan jag tycka att det är lite svårt motivera varför man skulle vilja gambla med enstaka aktieinnehav för att nå 100 miljoner när man redan har vunnit spelet.
Nu jämför du återigen anonyma snubben med lambo-Insta med offentliga personer…om Hernhag hade postat massa bilder på en Lamborghini Urus, hade han haft mer street cred då?
Ja, det har du ju rätt i. Men jag hade nog inte heller skyltat i offentligheten med namn och bild om jag valt att visa det som 100miljonersmannen gör.
Givetvis kan man tycka olika, men han är ju en udda fågel gällande finansinsta osv.
Hur många finns det som micklar med sina Avanzakonton tror du?
Förmodligen en hel del, även på detta forum för att få lite status som anonym skribent.
Tror faktiskt det var just Hernhag som la upp en video på hur det kan gå till att manipulera sina grafer.
Dom flesta har ju inte lambo, Tesla och hus i Marbella som referens till sina konton.