Boken ”Jakten på miljonerna” av @100mijonersmannen

Även de sakerna är mycket enkelt att fejka om man vill…

1 gillning

Absolut, allt går ju det är ju helt klart. Jag vet ju egentligen inte mera än någon annan, så visst det kan vara så.
Dock så tror jag personligen att det han visar troligen stämmer.

Det är ju ditt val. Andra behöver inte tro på det. Det behöver ju inte vara avundsjuka.

Ja, det är mitt val. Sedan kan man ju kalla det för vad man vill om man väljer att inte tro på det. För mej stinker det lite faktiskt vad än man väljer att kalla det för, eller har för argument i det här fallet.

Jag väljer att glädjas åt människor som lyckas, och jag vet av erfarenhet vilket hårt jobb som måste ligga bakom hans pengar. Man snyter inte det han gjort ur näsan direkt, och det sticker absolut i ögonen på vissa människor därav förstår jag anonymiteten och att det finns såna som inte tror på äktheten.
Han har ju kommit dit dom flesta aldrig kommer att göra, även med hårt sparande och fiskbullar i 50år kommer dom allra flesta inte dit.
Dom flesta kommer inte ens få ihop till en Lambo utan att ha försakat stora delar av sina liv i jobb och sparande. Så JA, det sticker i ögonen på vissa att han kallar sej 100miljonersmannen och har prylar dom flesta bara kommer att kunna drömma om.

Det finns ju dom som påstår att jorden är platt också, och det är ju upp till dom att ta till sej den informationen som finns eller om man ändå vill tro att den är platt.

1 gillning

Det där blev en konstig jämförelse i en diskussion om en anonym influenser.
Kan du förklara för jag förstod nog inte?

Har själv ingen åsikt i ämnet, vet ej vem det pratas om utan har bara läst i denna tråd.

Nu var det ju du som valde att dra jantelagen när @Carlf var skeptisk till om det som visas upp är faktiskt ägda tillgångar och prylar eller inte. Prylar är faktiskt inte ett bevis på rikedom. Bara ett bevis på att man spenderat pengar (som inte ens behöver ha varit ens egna), spenderar man sina pengar så minskar dessutom mängden pengar man har.

Det är ingen som har sagt att det inte ligger mycket jobb bakom att faktiskt ha enorma mängder pengar, tillgångar och/eller prylar.

Genom sin insta säljer personen i praktiken klick/innehåll. Det finns ekonomiska incitament till att man ska tro personen. Det finns gott om rena bluffar på nätet. Att man då är skeptisk är inte konstigt. Det har inget med jante att göra.

4 gillningar

Tycker faktiskt inte att vi har folk som “skryter” med sitt innehav eller verkar luras här på RT. Jag har i alla fall missat dem i så fall.

Sen kan det iofs vara några som saltat lite extra i lönetråden, men svårt att veta.

2 gillningar

Förstår inte vad meningen skulle vara att sitta och hitta på saker anonym på ett forum.
Om det är nån slags bekräftelse man söker, så är det ju ingen som vet vem man är ändå.
Nu finns det säkert folk som gör sånt, men förstår bara inte.

För nån som gör samma på instagram och har en bok att sälja finns det ju vissa ekonomiska citament.
Med det sagt har jag ingen aning om personen i fråga hittar på eller ej, jag följer inte kontot, men det har kommit upp i flödet ett par gånger.
Storyn låter väl inte helt otrolig hursomhelst, att tjäna pengar på aktier de senaste två åren har ju inte direkt vart svårt.
Annars tycker jag lite som @Andre_Granstrom sa, verkar inte finnas något av intresse att lära angående strategier eller annat om investering.

Så tänker jag här men ofta möts man av misstro och krav på att man ska visa upp sin portfölj och logga alla sina transaktioner öppet. Det är väl en form av avundsjuka ändå.

2 gillningar

Ja, med tanke på vad han visar upp både i media och på sociala medier, så påstår jag att han förmodligen inte är en bluff.
Han visar ju upp en hel del och det sticker uppenbarligen i ögonen på vissa.
Ser jag en röd ny bil hos bilhandlaren utgår jag från att det stämmer att den är röd.

Skriver bilhandlaren att den är röd i ett sms så vill jag ju kontrollera att den är röd och inte vinröd via ett kort eller liknande.

Det jag skriver nu är att jag inte behöver en doktorsavhandling för att lita på honom att det han gjort är riktigt.
Vad andra tycker spelar egentligen ingen roll, dock så är jag intresserad av argumenten som finns till varför just han är en bluff.

Det håller jag med om. Jag har inte läst boken, men jag har inte tolkat den som en ren investerar/aktiebok, utan mer en skildring av hans liv.
Sedan är ju 100miljonersmannen allt annat än vad detta forum står för gällande investeringar, och det är väl därför han är en bluff enligt vissa, då det är rent förkastligt att investera på sättet han gör.

Vilket är helt fine, jag har läst Zlatans bok även om jag inte lärde mig nåt om fotboll av den heller (och jag är helt ointresserad av fotboll för den delen med), den hade underhållningsvärde ändå.

3 gillningar

Jag håller med dej i sak. Det jag vänder mej emot är att jag litar på att du har en Lambo om du kan visa kort på den.
Du behöver inte lägga upp regbeviset för att vara trovärdig.

Jag har fått intrycket att han är delägare i Opti?

Min upplevelse efter att ha scrollat igenom hans Instagram mm är väl att han inte har något direkt att komma med när det gäller investeringar på börsen eller strategier mm. Han råkade äga massvis av Tesla, EQT och SBB som gick upp kraftigt för att nu har backat kraftigt.

Han är back 36-37% i år. Hade 25miljoner i December och nu 27 miljoner på sina konton. Det är klart att det går fort till 100milj om en kan stoppa in 12miljoner till lite då och då på sin ISK. Men det är ju knappast en överlägsen börs-strategi som är metoden.

Hans företagande verkar dock såklart bra! Sedan vet vi ju inget om hans bakgrund/arv/familj mm. Det enda vi vet är att det inte är på aktier han gjort sin förmögenhet

3 gillningar

Men med tanke på att aftonbladet bekräftat att han faktiskt har/hade 25 miljoner på sitt konto så bör man väl kunna tro på det? Eller menar du att aftonbladet också är en del av konspirationen?

Jag har inte sagt nånting om vad jag tror.

Sen är ju 25 MSEK i värdepapper inte samma sak som 25 MSEK i värdepapper och prylar (bilar, hus o.s.v) för ytterligare ett stort antal miljoner till.

Poängen var att det inte nödvändigtvis var avundsjuka till att man skulle kunna vara väldigt skeptiskt till att alla prylar som visades upp var ägda prylar. Det kan finnas stora lån, t.o.m. värdepappren kan ju vara köpta för lånade pengar. Samt prylarna kan vara hyrda för att visas upp.

Visst kan man tänka så. Personligen är jag för lat för att vara så paranoid.

2 gillningar

Oavsett hur det ligger till med ägandeskap, prylar och förmögenhet så säger det en hel del om en person som låter Aftonblaskan kika på ens depå för att ”skänka legitimitet” till, ja, vadå exakt? Kommande bokförsäljningen? Instagrambusinessen?

Oklart.

1 gillning

Den här var lite väl onödigt :thinking: . Eller hur @Anonym ?